متخصصان سلامت در آمریكا هشدار دادند برابری مضرات آلودگی هوا در شهرها با مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار

آنی غذا: متخصصان سلامت در آمریكا بر مبنای تحقیقات تازه ای دریافتند كه مضرات آلودگی هوا در شهرها با استعمال ۲۰ نخ سیگار در روز برابری می كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا برای طولانی مدت می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های ریوی را همچون مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار تشدید كند.
در این بررسی محققان به این مورد پرداختند كه چگونه قرار گرفتن در معرض چهار آلاینده اصلی، سلامت ریه ۷۰۷۱ فرد بزرگسال ۴۵ تا ۸۴ ساله ساكن در شش شهر آمریكا را تحت تاثیر قرار داده است. آنان سطح ذرات معلق، اكسید نیتروژن، كربن سیاه و ازن را در فضای بیرونی محل سكونت این افراد اندازه گیری كرده و با استفاده از سی تی اسكن روند آمفیزم ریه و عملكرد ریه آنها را بررسی كردند.
محققان آمریكایی وضعیت شركت كنندگان را به صورت میانگین برای مدت ۱۰ سال تحت كنترل قرار داده و دریافتند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تمامی مواد آلاینده با تشدید نسبت آمفیزم مشاهده شده در سی تی اسكن مرتبط می باشد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همینطور سطح ازن بیشترین تاثیر را دارد و با كاهش عملكرد ریه ارتباط دارد. در مناطقی با سطح بالایی از آلاینده ازن افزایش آمفیزم ریه حدودا با استعمال روزانه یك بسته سیگار برای مدت ۲۹ سال برابری می كند.