رژیم غذایی به درمان سرطان كمك می نماید

به گزارش آنی غذا نتایج بررسی های جدید حاكی از وجود شواهد گوناگونی است كه نشان داده است رژیم غذایی به درمان سرطان كمك می نماید.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، رژیم غذایی بخش كلیدی در كنترل بیماری هایی از قبیل دیابت و فشار خون بالاست اما نتایج بررسی های جدید از آن حكایت می كند كه رژیم غذایی می تواند در درمان سرطان هم نقش داشته باشد.
در این بررسی محققان دانشگاه دوك در آمریكا تحقیقاتی روی موش های آزمایشگاهی انجام داده و دریافتند محدود كردن مصرف آمینو اسیدهای موجود در گوشت قرمز و تخم مرغ به صورت قابل ملاحظه ای در درمان سرطان نقش دارد و روند رشد سلول ها را كند می سازد.
یكی از محققان این مطالعه اظهار داشت: یافته های بدست آمده نشان داده است شرایط بسیاری وجود دارد كه در آنها مصرف دارو به تنهایی اثربخشی ندارد و مصرف دارو باید با یك رژیم غذایی مناسب همراه باشد. همینطور امكان دارد رادیوتراپی در كنار رژیم غذایی مناسب، بهتر عمل كند.
در این مطالعه بر محدود كردن مصرف آمینو اسید متیونین كه در ساختار پروتئین ها یافت می شود، تمركز شد. این آمینو اسید در فرایندی موسوم به متابولیسم تك كربن كه به رشد سلول های سرطانی كمك می نماید، نقش كلیدی دارد.
به گزارش ژاپن تودی، محدود كردن مصرف متیونین با كند ساختن روند فرسودگی و كاهش وزن مرتبط می باشد و تاثیر آن بر سلول های سرطانی می تواند روشی امیدبخش در بهبود روند درمان سرطان داشته باشد.