واكسیناسیون فاكتور خطرزایی برای ام اس نیست

آنی غذا: نتایج یك بررسی جدید نشان داده است كه واكسیناسیون خطر مبتلا شدن به بیماری ام اس را افزایش نمی دهد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، متخصصان حوزه سلامت در مطالعه ای جامع به این نتیجه دست پیدا كردند كه واكسیناسیون فاكتور خطرزایی در مبتلا شدن به بیماری ام اس به حساب نمی آید. همینطور یافته ها حاكی از رابطه بین میزان بالای واكسیناسیون و كاهش احتمال مبتلا شدن به این بیماری است.
تعدادی از پژوهشگران آلمانی به بررسی سوابق پزشكی بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر كه در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ میلادی جمع آوری شده بود، پرداختند. این اطلاعات مربوط به سابقه واكسیناسیون و نشانه های مبتلا شدن به بیماری ام اس بود. این بیماری در ۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر از این افراد تشخیص داده شد.
محققان با استفاده از روش های آماری هرگونه رابطه احتمالی بین بیماری ام اس و واكسیناسیون را در مدت پنج سال بعد از تشخیص بیماری ارزیابی كردند.
یافته های بدست آمده تایید می كند كه واكسیناسیون فاكتور خطرزایی در بروز بیماری ام اس نیست.
ام اس بیماری است كه با از بین بردن لایه پوشاننده رشته های عصبی به دستگاه عصبی مركزی صدمه می زند. آمارها نشان داده است بیشتر از ۲.۳ میلیون نفر در جهان به بیماری ام اس گرفتار هستند.
به گزارش مدیكال نیوزتودی، احتمال مبتلا شدن به بیماری ام اس در تمامی سنین وجود دارد اما معمولا افراد در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی به آن گرفتار می شوند. همینطور زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض مبتلا شدن به این بیماری هستند.