در بسته خبری اجتماعی امروز ایسنا بخوانید اجازه ساخت و ساز در باغات تهران در روز درختكاری

به گزارش آنی غذا سرو، كاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند، خواص شگفت انگیز انار، مجوز ساخت و ساز در۶۲ باغ تهران صادر شد و واكنش بهزیستی به خبر «خودكشی دسته جمعی معتادان در كمپ بندرعباس» و… از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در پانزدهمین روز از اسفندماه هستند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا امروز (۱۵ اسفند) بیشتر از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است كه مهمترین آنها به همراه لینك در زیر آمده و با كلیك روی هر تیتر، متن كامل خبر قابل دسترسی است:
مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران صادر شد
اعضای شورای شهر تهران بامداد امروز در پاسخ به استفساریه شهرداری تهران در مورد عرضه پروانه ساخت در ۶۲ باغ پایتخت رأی مثبت دادند. ‎بر اساس این پیشنهاد مقرر شده بنا به پیشنهاد شهردار تهران، برای ۶۲ پرونده ای كه عوارض خویش را به صورت سیستمی و كامل پرداخت كردند، مجوز ساخت و ساز صادر شود.
پرونده باغات تهران از بلاتكلیفی درمی آید
محسن هاشمی رفسنجانی-رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه بودجه سال آینده شهرداری تهران ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان است اضافه كرد: از بودجه تعیین شده برای سال آینده شهرداری تهران ۳۰ درصد متعلق به حوزه حمل و نقل است.
افتتاح بخشی از خط ۷ مترو، هفته آینده
شهریار افندی زاده -قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از افتتاح بخشی از خط ۷ مترو در روز شنبه هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بخشی از خطوط ۷ مترو روز شنبه هفته آینده با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد و ایستگاه دولت آباد تا میدان شهدا از خط ۶ هم در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
شروع به كار سامانه ملی «پیوند» بزودی
دكتر مهدی شادنوش-رییس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت از شروع به كار سامانه پیوند اعضا برای ساماندهی حوزه ثبت پیوند اعضا در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: فعلاً در حال تعبیه سامانه ای هستیم كه از هفته آینده شروع به كار می كند و با افتتاح این سامانه كلیه موارد مرگ مغزی، در آن ثبت می شود.
نوشیدن آب بعد از ورزش، عامل گرفتگی عضلانی
در حالیكه تا مدت ها تصور می شد نوشیدن آب بعد از ورزش از گرفتگی عضلات جلوگیری می كند، متخصصان با رد این نظریه قدیمی اعلام نموده اند این كار سبب افزایش احتمال مبتلا شدن به گرفتگی های دردناك عضلانی می شود. در عوض مصرف بیشتر الكترولیت ها از آن جایی كه كاهش سطوح نمك و مواد معدنی از عوامل گرفتگی های عضلانی است، می تواند كلید توقف این دردهای شدید ناگهانی باشد.
واكنش بهزیستی به خبر «خودكشی دسته جمعی معتادان در كمپ بندرعباس»
فرید براتی سده-معاون پیشگیری و درمان مركز درمان سازمان بهزیستی كشور به دنبال انتشار اخباری در خصوص خودكشی دسته جمعی معتادان در یكی از كمپ های درمان اعتیاد بندرعباس ضمن تكذیب این موضوع، توضیحاتی عرضه كرد و اظهار داشت: این آتش سوزی از جانب دو نفر از معتادان حاضر در كمپ مذكور به شكل عمدی و با استفاده از به آتش كشیدن “پتو” رخ داده است. پس از اطلاع به مركز آتش نشانی، مأموران در محل حادثه حاضر می شوند، اما به علت همراه نداشتن تجهیزات لازم برای باز كردن درب های كمپ، ناچار می شوند تا با شكافتن دیوار معتادان را خارج كنند.
پرداخت «سبد كالا» ۲۰۰ هزار تومانی به مددجویان تاپایان سال
سیدپرویز فتاح-رئیس كمیته امداد با اشاره به اینكه افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می شود، اظهار داشت: طبق مذاكراتی كه با دولت انجام داده ایم، یك نوبت سبد كالا تا قبل از اتمام سال ۹۷ به مددجویان اختصاص می یابد.
گلایه بطحائی از نحوه اعتراضات معلمان
محمد بطحائی-وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در معدودی از مدارس اعتراضات همكاران وجود داشته است كه این نوع و روش اعتراض حتی در یك مدرسه از كشور هم اگر صورت گیرد اقدامی ضد تربیتی است و گلایه و ناراحتی ام نه از اعتراض همكارانم بلكه از روش طرح اعتراض است چون كه بدآموزی برای دانش آموزان دارد كه معلم در دفتر مدرسه بنشیند و در كلاس درس حضور پیدا نكند و با این كار در حقیقت ضد عدالت رفتار كرده ایم.
آغاز جشن نیكوكاری در مدارس تهران
عبدالرسول كریمی-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینكه جشن نیكوكاری همزمان در كشور در حال اجراست اظهار داشت: در تهران ۴۱۰۰ واحد آموزشی و یك میلیون و ۱۸۰ هزار دانش آموز داریم. دانش آموزان تهرانی سال قبل بالغ بر دو میلیارد تومان در جشن نیكوكاری مشاركت كردند كه در خود مدارس هزینه شد.
فاتحه باغ های تهران را بخوانیم
یك عضو هیات علمی پژوهشكده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در واكنش به صدور مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ پایتخت از جانب شورای شهر تهران همزمان با روز درختكاری اظهار داشت: هنگامی كه مجوز ساخت و ساز در باغی را بدهند باید فاتحه آن باغ را خواند.
سرو، كاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند
یك متخصص فضای سبز همزمان با روز درختكاری با اشاره به گونه های درختی مناسب و نامناسب برای كاشت در تهران اظهار داشت: گونه های درختی كاج، سرو، چنار و درختانی كه میوه می دهند دیگر مناسب شرایط اكولوژیك تهران نیستند و باید گونه های دیگری را جایگزین آنها كرد.
افزایش ساعت مجاز فعالیت صنوف پایتخت برای شب عید
سرهنگ مراد مرادی -معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از افزایش ساعت فعالیت كسبه و صنوف در شب عید تا ساعت ۲ صبح اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به افزایش حجم ترافیك در ایام منتهی به آخر سال بخصوص در مراكز خرید با تدبیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مقرر شد تا در ایام باقی مانده از سال ۹۷ فعالیت كسبه، صنوف تا ساعت مجاز ۲ صبح ادامه داشته باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
سرو، كاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند
خواص شگفت انگیز انار
مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران صادر شد
واكنش بهزیستی به خبر «خودكشی دسته جمعی معتادان در كمپ بندرعباس»
شیر خانگی صاحبش را خورد