ویروس هرپس عامل ۵۰ درصد از موارد بیماری آلزایمر

آنی غذا: متخصصان علوم پزشكی در مطالعه ای مشاهده نمودند كه ویروس هرپس عامل نیمی از موارد مبتلا شدن به آلزایمر است.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان در بررسی كه به منظور ارزیابی ارتباط بین بیماری آلزایمر و ویروس هرپس انجام گرفت، دریافتند این ویروس عامل نیمی از موارد مبتلا شدن به بیماری آلزایمر است.

در این بررسی آمده است: داروهای ضدویروسی امكان دارد خطر پیرمغزی را كه بیشتر بر اثر بیماری آلزایمر بوجود می آید در بین افرادی كه دچار موارد شدید هرپس هستند، كم كند.

ویروس هرپس سیمپلكس ۱ (HSV1) نوعی هرپس است كه به تب خال منجر می گردد. HSV1 ویروس شایعی است كه اغلب افراد در سن میانسالی به آن دچار می شوند. هرچند، این ویروس همواره در بدن باقی می ماند و با مصرف دارو یا بوسیه مكانیزم طبیعی دفاعی بدن برطرف نمی گردد.

این ویروس در خیلی از مواقع فعالیتی ندارد اما زمانیكه فرد به HSV1 آلوده است این احتمال وجود دارد هنگام استرس داشتن یا بیمار شدن ویروس فعال شود.

محققان در تحقیقات بسیاری بر ارتباط بین بیماری آلزایمر و ویروس های هرپس ۶A-HHV و HHV-7 تاكید كرده اند. همینطور در ماه جولای مطالعه ای انجام گرفت كه نشان داد مصرف داروی ضد ویروس هرپس خطر مبتلا شدن به زوال عقل را می كاهد.

گروهی از متخصصان انگلیسی بر مبنای مطالعات پیشین دریافتند تب خال های ناشی از HSV1 در بین افراد دارای ژن APOE-e4 بیشتر شایع است كه امكان دارد فرد را در معرض مبتلا شدن به آلزایمر قرار دهد.

به گزارش مدیكال نیوز تودی، به قول محققان HSV1 می تواند در ۵۰ درصد یا موارد بیشتری از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.