وزیر بهداشت و درمان در مازندران: غرب مازندران به قطب پزشكی استان تبدیل می گردد

آنی غذا: وزیر بهداشت و درمان بعد از سفر به مازندران، با حضور در غرب این استان بر ضرورت تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشكی این استان تاكید نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابه شهرستان عباس آباد با اشاره به اینكه غرب مازندران باید به قطب پزشكی این استان تبدیل گردد، اظهار نمود: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشكی این استان به صورت جدی در دستور كار قرار داد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تكمیل نیست كه باید صورت گیرد، خاطرنشان كرد: با عنایت به نزدیكی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت كه در هر شهری همه خدمات درمانی عرضه شود چون كه علاوه بر هزینه بر بوده، امكان آن برای هیچ دولتی وجود ندارد.
وزیر بهداشت با تاكید بر تبدیل غرب مازندران، تصریح كرد: هم اكنون مردم این منطقه برای بعضی از مسایل درمانی به تهران، رشت و یا ساری سفر می كنند و با تولید این قطب پزشكی بخشی از خدمات پیچیده درمان در آن تسریع می گردد.
قاضی زاده با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه كاره تنكابن، جانمایی آنرا دچار مشكل دانست و اظهار نمود: یكی از مكان هایی كه در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود كه هم اكنون تا تكمیل شدن بیمارستان تنكابن نباید انتظار داشت كه ببمارستان عباس آباد به صورت كامل خدمات درمانی عرضه كند و برای تكمیل بیمارستان تنكابن نیاز به تلاش جمعی داریم.

محمد اسلامی استاندار مازندران هم در این آئین اظهار نمود: طرح تحول سلامت در مازندران یك دستاورد بزرگ بوده است.
وی با تاكید بر اینكه بیمارستان تنكابن در غرب مازندران به قطب پزشكی تبدیل می شود، تصریح كرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با راه اندازی فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشكل برطرف شود.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه بخشی از تجهیزات بیمارستان تكمیل نیست باید امكانات تكمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و كامل صورت گیرد.
افتتاح پروژه ۵۰ تختخوابی عباس آباد با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال
سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران هم در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، خاطرنشان كرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینكه در جهت توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال تولید شبكه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم، تصریح كرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵۰۸۰ مترمربع زیر بنا تولید شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصی در این بیمارستان شروع به كار خواهند كرد. هم اكنون این بیمارستان به تكمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است كه در دستور كار قرار دارد.

لزوم راه اندازی مركز دیالیز در غرب مازندران
شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنكابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، هم در این آئین با اشاره به اینكه طرح تحول سلامت در تمام كشور اجرا شد و با همه كمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه دار باشد، اظهار نمود: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می گردد.
وی با اشاره به اینكه در حوزه درمان، بیماران در منطقه دچار مشكلات فراوانی هستند و به صورتی كه برای مداوای خود به شهرهای ساری و رشت مرجع رجوع می كنند، خاطرنشان كرد: برای رفع مشكلات در این منطقه، باید بیمارستان فوق تخصصی در تنكابن تولید شود.
نماینده مردم تنكابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه راه اندازی بخش دیالیز از نكات ضروری در این بمارستان و منطقه است، اضافه كرد: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنكابن و عباس آباد حضور دارند كه باید برای درمان به شهرستان های همجوار رجوع كنند.
وی اظهار داشت: شهرستان عباس آباد و تنكابن میهمان پذیر هستند و بعضی از مسافران هم دچار بیماری كلیوی می شوند كه لزوم وجود دستگاه دیالیز در این مركز را دو چندان می كند.
نماینده مردم رامسر، تنكابن و عباس آباد، خاطرنشان كرد: مسیر عباس آباد به كلاردشت یك جاده استراتژیك به حساب می آید كه متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با عنایت به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشكی باید در این مورد هم وارد شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، افتتاح بیمارستان آیت الله خامنه ای شهرستان عباس آباد با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال، مركز اورژانس، شیمی درمانی و آی سی یو بیمارستان امام علی با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال، كلینیك ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهرستان بابلسر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و خوابگاه بزرگ دانشجویی دختران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در برنامه های كاری وزیر بهداشت در مازندران خواهد بود.
همینطور با حضور وزیر بهداشت و درمان، مجموعه ورزشی چندمنظوره مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، مراكز جامع سلامت عبدالله آباد نور، اطرب و شهری شماره ۳ نكا، برما بهشهر، سنگتراشان ساری با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال هم افتتاح می گردد.
آغاز عملیات راه اندازی بیمارستان جایگزین ۱۶۰ تختخوابی امام(ره) نور و رونمایی از سامانه ارجاع مدیریت سلامت در شهرستان بابلسر بخشی دیگر از برنامه های وزیر بهداشت در این سفر دو روزه به مازندران است. مجموع تمام اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه های اجرایی در مازندران ۸۵۳ میلیارد ریال برآورد شده است.