محققان استرالیایی می گویند؛ تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش احتمال مرگ زودهنگام زنان

به گزارش آنی غذا، یک بررسی جدید نشان داده است که اجتناب از مصرف گوشت قرمز، لبنیات و غذاهای فرآوری شده به نفع سبزیجات، میوه ها، آجیل، روغن زیتون فوق بکر و غلات کامل برای قلب یک زن مفید می باشد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند خانمهایی که از رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی حبوبات، ماهی و صدف، پیروی می کنند به نظر می آید خطر ابتلاء به بیماری های قلبی و مرگ زودرس در آنها تا حدود ۲۵٪ در مقایسه با زنان دیگر کمتر است.
دکتر «آنوشریا پانت»، محقق ارشد از دانشگاه سیدنی استرالیا، تصریح کرد: «بیماری قلبی علت اصلی تقریبا ۳۵ درصد از کل مرگ و میر زنان در سرتاسر جهان است.»
در این بررسی، محققان در مجموع ۱۶ مطالعه را تحلیل و بررسی کردند که همه آنها بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ انجام شده بودند.
سیزده مورد از مطالعات در اروپا یا ایالات متحده انجام شده بود. در مجموع، آنها مزایای بالقوه رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب را در میان بیشتر از ۷۲۲۰۰۰ زن بالغ ارزیابی کردند.
هیچ یک از زنان در زمان شروع مطالعات علایم بیماری قلبی نداشتند. آنها به صورت متوسط حدود ۱۳ سال برای شروع بیماری قلبی ردیابی شدند و در این زمان شرکت کنندگان عادات غذایی خویش را هم گزارش دادند.
تیم تحقیق متوجه شد خانمهایی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، در مقایسه با خانمهایی که عادات غذایی آنها کمتر شبیه رژیم غذایی مدیترانه ای بود، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در نتیجه هر نوع بیماری بودند.

منبع: