آمار بیمه شدگان بیمه سلامت در محلات کمتر برخوردار کشور

آنی غذا: مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات تعداد بیمه شدگان در محلات کم برخوردار کل کشور را تشریح نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مسعود مشایخی ضمن اشاره به این که بیمه سلامت یک سازمان بیمه گر پایه در خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت و درمان است، اظهار داشت: بیمه سلامت هم اکنون بیشتر از ۴۴ میلیون نفر بیمه شده دارد.
مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بر مبنای قانون تمامی افراد باید زیر پوشش بیمه باشند، از این جهت در بحث عدالت در سلامت اول دهک های پایین مورد توجه قرار گرفتند، بخصوص سه دهک اول جامعه به صورت مجانی و با مصوبه مجلس و حمایت دولت پارسال (۱۴۰۱) و با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه شدند.
وی خاطرنشان کرد: این سه دهک کاملا مجانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، علاوه بر این با همکاری ستاد توانمندی محلات کم برخوردار و سایر نهادهای ذیربط ۲۰۲۰ منطقه در کشور زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، بنابر این بیشتر از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این محلات بیمه سلامت مجانی شدند.
مشایخی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ دو دهک دیگر هم به مجموعه بیمه شدگان مجانی اضافه شدند، بنابراین هم اکنون بیشتر از ۱۲ میلیون نفر در این ۵ دهک بیمه مجانی دارند، برای دهک های ۶ تا ۹ هم تخفیف های حق بیمه در نظر گرفته شده است.
بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، وی اظهار داشت: بیشتر از ۳۳ میلیون نفر در بیمه سلامت زیر پوشش بیمه مجانی هستند.
مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در ۳۱ استان کشور و در مجموع بیشتر از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای بیمه مجانی هستند که به تفکیک تعداد محلات کم برخوردار و تعداد بیمه شدگان در هر استان در اینفوگرافی ذیل آمده است.