مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام كرد سرمایه گذاری جدید ۱۲۰هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی با دریافت مطالباتش از دولت

به گزارش آنی غذا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در دو سال گذشته مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت باکیفیت مناسبی پرداخت شده و از این مبلغ نه تنها، بدهی بانکی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان به سیستم بانکی تسویه شد بلکه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان هم سرمایه گذاری انجام شد. همینطور با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سالجاری سازمان، این مبلغ هم به بخش سرمایه گذاری می رود تا به این شکل بیشتر از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در دیدار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگی سراسر کشور، نمایندگان این کانون ضمن اشاره به خدماتی نظیر افزایش سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان، سفرهای زیارتی طرح کرامت رضوی، افزایش مبلغ تسهیلات بازنشستگی و همینطور برگزاری المپیادهای ورزشی بازنشستگان از توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید نسبت به این قشر و همینطور توجه ویژه به مسائل دوران بازنشستگی تقدیر کرده و به طرح پیشنهادات، موضوعات و مباحث خود پیرامون بازنشستگان پرداختند.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست ضمن اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی خدمات در برابر خانواده بزرگ تأمین اجتماعی خصوصاً بازنشستگان این سازمان، تصریح کرد: تصمیمات مختلفی که در قسمت های مختلف سازمان تأمین اجتماعی گرفته می شود باید به اقتضای شرایط و وضعیت سازمان باشد با این وجود با عنایت به حق و نیازی که بازنشستگان سازمان دارند، حقیقت اینست باوجود همه کارهایی که انجام شده و می شود، باز هم تا ادای حق این عزیزان به صورت مطلوب، فاصله داریم. در روایات آمده که حق مردم به حدی بزرگ است که از عظمت کعبه هم بیشتر است. ازاین رو در تصمیمات همیشه به این نکته توجه می نماییم که به اندازه ای که می دانیم و می توانیم باید حق مردم را ادا نماییم. اگر ما بر برخی موضوعات، مثل توسعه خدمات درمانی تاکید داریم، به خاطر اینست که آنرا حق بیمه شدگان و بازنشستگان می دانیم و بنابراین به اندازه ای که می توانیم باید به ادای آن دقت کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره رویکرد مثبت و همراهی کامل دولت سیزدهم در مورد توسعه خدمات به بازنشستگان اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم، شخص ریاست جمهور، معاون اول، هیات دولت و همینطور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره در تصمیم گیری ها با توسعه خدمات به ذینفعان سازمان تاکید و همراهی داشته و از رویکرد تحولی سازمان و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات حمایت کرده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت باکیفیت مناسبی پرداخت شده و از این مبلغ نه تنها، بدهی بانکی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان به سیستم بانکی تسویه شد بلکه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان هم سرمایه گذاری انجام شد.
وی افزود: همینطور با تسویه ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات سالجاری سازمان، این مبلغ هم به بخش سرمایه گذاری می رود تا به این شکل بیشتر از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این دوره صورت بگیرد. بخش اعظمی از این توفیقات به خاطر اهمیت دادن به خدمات و برآوردن حق و حقوق دیگران است. باور ما اینست که تأمین اجتماعی هر خدمتی به بازنشستگان کرده چندین برابر آن خیر و برکات از قبال آنرا دریافت کرده و این خیر و برکت به آیندگان هم می رسد.

منبع: