وزیر بهداشت در بازدید از شلمچه عنوان كرد آماده سازی ۴۵۰۰ تخت در مناطق مرزی

آنی غذا: خوزستان وزیر بهداشت از آمادگی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مرزی برای خدمت رسانی به زوار آگاهی داد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی در مرز شلمچه که امروز (۱۴ شهریورماه) انجام شد، اظهار داشت: خدمت کادر سلامت در مواکب، ماموریت محاسبه می شود.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تعیین دکتر میعادفر رییس اورژانس کشور برای پیگیری اقدامات لازم در مرزها اضافه کرد: با اقدامات انجام شده امکانات خوبی در پایانه های مرزی برای خدمت و تامین سلامت زوار اربعین حسینی فراهم گشته است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۱۱ نیروی اورژانس، ۳۵۳ پزشک، ۸۴۵ نیروی بهداشت، ۲۳۴ آمبولانس، ۳۸ اتوبوس آمبولانس و حدود ۳۸ موتورلانس با امکانات لازم در پایانه ها مستقر شده اند. سه فروند هواپیما و ۹ بالگرد نیز در زمینه اورژانس هوایی در مناطق مرزی درحال ارائه خدمت هستند.

عین اللهی اضافه کرد: با کمک ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و ستاد اجرائی فرمان امام(ره) هشت بیمارستان صحرایی در پایانه های مرزی راه اندازی شده اند. هم اکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مرزی آماده خدمت رسانی به زوار هستند.

وی اظهار داشت: باتوجه به احتمال گرمازدگی زوار امکانات زیادی در این خصوص مستقر شده است. همین طور با توجه به این که در فصل خاصی قرار داریم و هوا گرما است، زوار در ساعات گرما و در زمان تابش نور شدید آفتاب تردد نکنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: افرادی که داروی خاصی استفاده می نمایند حتما داروهای خودرا همراه داشته باشند. علاوه بر این زوار در طول مسیر کمتر مواد غذایی مصرف کنند برای اینکه برخی مواقع به سبب مصرف زیاد مواد غذایی گرفتار مشکل می شوند که امروز مشاهده شد علت مشکل برخی از مراجعه کنندگان به مرکز به سبب مصرف زیاد مواد غذایی بوده است. زوار حتما از سالم بودن مواد غذایی و رعایت بهداشت در ظروف مطمئن شوند برای اینکه خصوصاً در آن طرف ممکنست بهداشت به خوبی رعایت نشود.

وی با تأکید بر استفاده زوار از آب و مایعات در طول مسیر، اضافه کرد: در صورت احساس خستگی و سرگیجه داشتن حتما استراحت کنند و در مناطق خنک تر قرار بگیرند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از افتخارات امسال تجهیز مرکز درمانی و بهداشتی مرز شلمچه است که برای اولین بار از این مرکز مجهز برای ارائه خدمات به زوار بهره برده ایم. دیگر نیازی به اعزام بیماران به مراکز دیگر نیاز نیست و بصورت استثنا افرادی که به درمان های خاص نیاز دارند به مراکز درمانی دیگر اعزام می شوند.
عین اللهی بیان کرد: در این سفر توفیق بازدید از پایانه مرزی چذابه را نداشته ام اما برمبنای اطلاعات ارائه شده اقدامات خوبی در این مرز انجام شده و از زحمات نیروهایی که در این مرکز، تشکر می نماییم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در راس هیاتی بمنظور بازدید از مرز شلمچه وارد خوزستان شد و ابتدا با حضور در یادمان شهدای شلمچه به شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. در ادامه وزیر بهداشت در پایانه مرزی شلمچه حضور پیدا کرد و آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی جهت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد. بازدید از درمانگاه شهید سردار کرمی نسب بسیج جامعه پزشکی، درمانگاه شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و مواکب مستقر در راه پیاده روی زوار اربعین حسینی از دیگر برنامه های دکتر عین اللهی بود.

منبع: