چاقی، ساختار قلب را تضعیف می کند

نتایج یک تحقیق نشان می دهد: چاقی می تواند قلب را گرفتار نارسایی کرده و ساختار آنرا تضعیف کند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، متخصصان بر مبنای نتایج یک تحقیق اظهار داشتند: چاقی می تواند به شدت ساختار قلب را ضعیف کرده و سبب از کار افتادن آن شود. به نظر می آید که خود چربی مازاد در بدن برخلاف مشکلات گردش خون ناشی از سوخت چربی، عامل ایجاد کننده آن باشد.
این تحقیق برپایه ارزیابی شرایط نزدیک به ۴۹۰ هزار انگلیسی بدست آمده و نشان داده است بزرگسالان با شاخص توده بدنی بالاتر و سایز دور کمر بیشتر، ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر نارسایی قلبی هستند.
محققان اظهار داشتند: این وضعیت حتی بعد از در نظر گرفتن سایر عوامل خطرزا مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا هم تداوم داشته است.
افراد چاق بیشتر احتمال دارد که عضلات قلب ضخیم تر و حفره های پمپاژ ضعیف تر داشته باشند. به قول کارشناسان، این تغییرات، پمپاژ موثر خون در بدن را برای قلب دشوار می کند و می تواند منجر به ایجاد نارسایی قلبی شود.
به گزارش روزنامه دیلی میل، حدود ۳۵ میلیون نفر در انگلیس دارای اضافه وزن یا چاق هستند و شاخص توده بدنی آنها بالاتر از ۲۵ است. حدود ۹۰۰ هزار نفر در این کشور گرفتار این عارضه هستند و هر سال ۶۰ هزار مورد جدید مبتلا شدن به این بیماری شناسایی می شود. بیماری های قلبی و گردش خون، عامل یک چهارم از موارد مرگ و میر در انگلیس است.