با ظهور سویه جدید كروناویروس صورت گرفت سفارش مقامات بهداشتی آمریکا به تزریق واکسن یادآور کرونا

به گزارش آنی غذا مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) اعلام نمود: به سبب شیوع سویه اُمیکرون، تمامی بزرگسالان واکسینه شده در مقابل کروناویروس باید واکسن یادآور دریافت نمایند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده بر سفارش های مطرح شده در مورد لزوم تزریق دُز یادآور واکسن کروناویروس تاکید و اعلام نمود: همه افراد بزرگسال باید شش ماه بعد از تزریق دُز دوم واکسن فایزر و مدرنا یا دو ماه بعد از تزریق واکسن تک دُزیِ جانسون و جانسون، واکسن یادآور دریافت نمایند.
مدیر مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده اظهار داشت: هم اکنون و باتوجه به شیوع سویه اُمیکرون بر لزوم تزریق دُز یادآور واکسن به افراد ۱۸ سال و بالاتر تاکید میشود. شناسایی سویه جدید کروناویروس نشان دهنده ضرورت واکسیناسیون کامل، تزریق دُزهای یادآور و اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز برای محافظت در مقابل بیماری کووید-۱۹ است.
داده های اولیه ارائه شده توسط پژوهشگران آفریقای جنوبی حاکی از بالاتر بودن سرعت انتقال سویه جدید کروناویروس است و پژوهشگران ایالات متحده و سراسر جهان درحال بررسی فوری اثربخشی واکسن مربوط به این سویه هستند.
به گزارش آنی غذا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مدیر مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده از ۴۷ میلیون بزرگسالی که هنوز واکسینه نشده اند درخواست نمود تا نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

منبع: