حاشیه نشین ها زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

به گزارش آنی غذا معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: حاشیه نشین ها زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مهدی رضایی، اظهار داشت: در پروژه طرح تحول سلامت افرادی که به هر علتی فاقد پوشش بیمه ای بودند، زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند، این مسئله به صورت غیر فعال بود، اما تجربه ثابت کرده افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند، به رغم وجود تمام امکانات دولت؛ از بیمه برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت مقرر است با تعامل، همکاری و کمک از سازمان های اجتماعی دیگر با حضور فعال در مناطق حاشیه نشین افراد را با داشتن کد هویت ملی زیر پوشش بیمه قرار دهد، البته این طرح با طرحی که به تازگی در بیمه سلامت همگانی اجرا می شود؛ همزمان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این افراد زیر پوشش یک پزشک مشخص به نام پزشک خانواده هم قرارمی گیرند، تصریح کرد: باید بتوان خدمات حداقلی را به این گروه ارائه داد، در اینباره از تمام نهادهای اجتماعی مرتبط کمک می گیریم.
رضایی اظهار نمود: این طرح برای حاشیه نشینان کرمان به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اجرا شده است، البته در تهران هم در بعضی محلات اجرا شده و ما دراین زمینه نیازمند کمک سایر نهادهای اجتماعی هستیم.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی در مورد برخی انتقادها نسبت به عدم پوشش کافی خدمات توسط بیمه سلامت در مراکز و موسسات درمانی، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت بر مبنای قوانین، تعرفه دولتی را زیر پوشش قرار می دهد، ازاین رو ما به التفاوت تعرفه در بخش دولتی و خصوصی توسط بیمه شده ناگزیر توسط بیمار پرداخت می شود. البته برای اصلاح این مشکل پیشنهادهایی مطرح شده؛ در خصوص این که اگر بر مبنای نظام ارجاع تقاضا به بخش خصوصی صورت گیرد، بیمه سلامت آمادگی دارد که تعرفه در بخش خصوصی را پرداخت کند.
او در آخر اظهار داشت: ضمن این که تعرفه باید در کشور یکسان باشد، یا سرانه بیمه پایه باید تغییر کند؛ به هر حال ایجاد تعادل بین منابع و مصارف در سازمان های بیمه گر ضروریست.

منبع: