مطالعات آزمایشگاهی محققان آلمانی نشان می دهد؛ تأثیر چای سبز و آب انار در جلوگیری از مبتلا شدن به كرونا

به گزارش آنی غذا محققان در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده نمودند چای سبز و آب انار از عفونت كروناویروس در سلول ها پیشگیری می كند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، به قول تیم تحقیق، ویروس های تنفسی ابتدا نواحی بینی، دهان و گلو را آلوده می کنند و در آنجا تکثیر شده و سبب بروز علایم می شوند و حتی امکان دارد به میزبان جدید هم منتقل شوند.
به گفته محققان، جلوگیری از عفونت اولیه یا کاهش بار ویروسی عفونت باعث تسکین علایم، جلوگیری از انتقال به مجاری تنفسی تحتانی یا انتقال به فرد دیگر می شود.
تیم تحقیق بدین منظور به بررسی تاثیر احتمالی محصولات گیاهی در جهت غیرفعال سازی ویروس کرونا و آنفلوانزا برآمدند.
آنها دریافتند آب انار و چای سبز دارای تاثیر ویروس کَشی در مقابله با هر دو ویروس می باشد و شستشوی دهان و غرغره کردن این مایعات در دهان سبب کاهش بار ویروسی در دهان و در نتیجه کاهش انتقال ویروس می شود.
در این مطالعه اب شاهتوت هم مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ نتیجه ای مشاهده نشد.
این مطالعه نشان داد که چای سبز و آب انار در زمان کشت با سلول در محیط آزمایشگاه توانستند ویروس های آنفلوانزا و چای سبز را نابود کنند.
محققان این خاصیت را ناشی از pH اسیدی این عصاره های گیاهی می دانند که می توانند به طورمستقیم باعث غیرفعال شدن ویروس ها شوند. همینطور وجود پلی فنول های نظیر کاتچین، تانن و فلاوونوئید هم می توانند بر پروتئین های ویروسی تاثیر گذارند.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه تاکید دارند.

منبع: