از ایده تا اجرا با میثم شكری ساز

به طور كلی كارآفرین شدن و كارآفرین ماندن، آن هم از نوع موفقش به همین راحتی ها كه فكر می كنید نیست.

زمانی که واژه ی کارآفرین به گوش تان می خورد، قطعا اولین چیزی که در ذهن تان نقش می بندد، یک فکر و ایده ای نوین است. ایده ای که با مجموعه ای از فعالیت های هدفمند به اجرا می رسد. افرادی که کارآفرینی را به عنوان یک حیطه تخصصی برای خود در نظر می گیرند، نه تنها باید دقیق باشند بلکه می بایست خلاقیت را نیز همیشه چاشنی کارهای شان بکنند. یک کارآفرین باید با ایده های نوآورانه راهی در راستای پیشرفت و موفقیت ایجاد نماید. به طور کلی کارآفرین شدن و کارآفرین ماندن، آن هم از نوع موفقش به همین راحتی ها که فکر می کنید نیست. سال ها تلاش و کسب دانش و مهارت پشت موفقیت های بزرگ کوچک آن ها قرار دارد.

اما متاسفانه کارآفرینان افرادی هستند که به دلیل نقش پررنگی که در جامعه دارند، دشمنان بسیاری نیز پیدا می کنند. همیشه در کنار تمام موفقیت ها رد پای حسادت برخی افراد تنگ نظر نیز به چشم می خورد. دکتر میثم شکری ساز هم از این قاعده مستثنی نبوده و افرادی با انتشار خبرهایی نادرست، سعی بر مسموم کردن فضای مجازی و خدشه دار کردن چهره موفق او دارند. سودجویان و شیادان به دروغ این خبر را پخش کردند که میثم شکری ساز مدارک جعلی تولید می کند و با جعل مهر به مدرک هایش اعتبار ساختگی می دهد. آن ها ادعا کرده اند که دکتر شکری ساز با ارائه این مدارک جعلی به افراد برجسته کشور، به کسب درآمد پرداخته و از طرفی انسان های فاقد صلاحیت را به عنوان افرادی تحصیل کرده، با مدارک MBA جعلی، مدارک دانشگاه نیویورک، مدارک پزشکی و دکتری افتخاری تقلبی به اریکه قدرت رسانده است و از آن ها پول زیادی گرفته و یک شبه پولدار شده است. اما این ها شخنان بیهوده و بی پایه و اساسی است که حقیقت ندارد.

میثم شکری ساز تنها ۳۴ سال سن دارد و تا به امروز توانسته به همه ثابت کند که با تلاش می توان ایرانی آباد تر ساخت و درجهت پیشرفت مردم و بالا رفتن سطح علمی جامعه قدم برداشت. او که دارای مدرک MBA از دانشگاه برلین آلمان، مدرک مهندسی صنایع و سوابق تحصیل در دانشگاه امیرکبیر تهران است، می توانست مانند هزاران سرمایه گذار و کارآفرینی که امروز در کشورهای خارجی کسب و کاری راه انداخته اند، از ایران برود اما وی معتقد است که باید استعداد و نبوغش را در کشور خودش ایران سرمایه گذاری کرد و همواره به فکر ساخت ایرانی موفق و پیشرفته بود. دکتر میثم شکری ساز با تاسیس موسسه آموزش مجازی پارس، فرهنگ علم آموزی و توسعه دانش را اشاعه داد و با مدیریت بر این موسسه و سایر موسسات علمی و پژوهشی دیگر هر روز با اراده قوی تری به سمت هدفش حرکت کرده و می کند.

ای کاش این سودجویان و یاوه گویانی که شایعاتی را حول چنین فرد موفقی می سازند و پخش می کنند، سعی می کردند که با وی همگام شوند. باید این را بدانیم که دیگر زمان اصلاح تفکرات سودجویانه و باورهای ناعادلانه رسیده است. بهتر است به جای حسد ورزی و ضربه زدن، سعی کنیم که عملکرد خودمان را بهبود دهیم. البته از آن جایی که ماه همیشه پشت ابر نمی ماند، خیلی زود همه مردم فهیم کشورمان متوجه شدند که این ها شایعات و دروغ هایی بی پایه و اساس هستند و دکتر شکری ساز در راستای توبیخ فرد شایعه ساز، شکایتی قانونی را تنظیم نمودند. بر اساس این شکایت، فرد سودجو که به قصد اخاذی از دکتر شکری ساز اقدام به سند سازی های ساختگی کرده بود، تحت پیگیری قانونی قرار گرفت و به زودی با او برخورد خواهد شد تا درس عبرتی برای سایر شایعه سازان مخرب باشد.

 

میثم شکری ساز همچنان در اوج

کارآفرین شدن و کارآفرینی موفق ماندن کار ساده ای نیست و بسیار سخت و پرمشقت است. به عنوان نمونه ای از کارآفرینی سیم کارت های اعتباری را تصور کنید. در گذشته همه ازسیم کارت های دائمی استفاده می کردند که هزینه بسیار بالایی داشت. این سیم کارت ها فقط توسط عده محدودی تهیه و مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه یک ایده عالی به ذهن یک کارآفرین رسید. او با خود گفت چطور می توان سیم کارت هایی تولید کرد که هم هزینه کمتری داشته باشد، هم با شارژ کردن بتوان به آن اعتبار داد و هم بتوان آن را در اختیار همه مردم جامعه قرار داد؟ او با چنین ایده خلاقانه ای توانست انقلابی را در تولید سیم کارت به وجود بیاورد و می بینیم که به واسطه نوآوری او امروزه همه از داشتن سیم کارت اعتباری بهره مند هستیم. به طور کلی همه کارآفرینان باید ایده های نو و راهگشا داشته باشند.

 

میثم شکری ساز هم کارآفرینی نمونه و موفق است که توانست آموزش الکترونیکی و مجازی را جور دیگری به مردم بشناساند.او با اجرای این ایده نه تنها توانست به آرزویش و چیزی که در سر داشت برسد بلکه با اشتغال زایی بسیار برای جوانان، خدمات ارزنده ای را به کشورمان ارائه کرده است. دکتر شکری ساز با پرورش مشاوران فروش حرفه ای و نیروهای تعیلم دیده و متخص، باعث ارتقای شرایط اقتصادی کشور شده است. در اوضاع کنونی که نوسانات متعددی در جنبه های گوناگون به چشم می خورد و کسب و کارهای بسیاری کار خود را تعطیل کردند یا به تعدیل نیروهای شان پرداختند؛ دکتر میثم شکری ساز، دست از تلاش برنداشت و به جای محدود کردن فعالیت هایش به توسعه کسب و کارها پرداخت.

ایشان به همه ثابت کرد که در شرایط سخت هم می توان موفق و اثرگذار باقی ماند. تنها کافیست که راه مناسبی را برای کنترل این اوضاع پیدا کرد، سپس خواهید دید که همه چیز طبق روال پیش می رود. تمام مراکز و کسب و کارهای کوچک و بزرگی که نام میثم شکری ساز روی آن هاست دارای مجوزهای قانونی و عملکرد شفاف است. همه مدارکی که از موسسات تحت مدیریت ایشان ارائه می شوند، دارای تائیدیه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور هستند. بنابراین هیچ گونه شک و شبهه ای درباره فعالیت او وجود ندارد و در صورت داشتن تردید، می توان با استعلامات قانونی به سالم بودن فعالیت هایشان پی برد.

دکتر میثم شکری ساز مدیریت هلدینگ پارس پندار نهاد را نیز برعهده دارند. این هلدینگ که فعالیت های گستردهای را در زمینه آموزش های مجازی، ثبت شرکت ها در خارج از کشور و غیره انجام می دهد، یکی از بارزترین نمونه های موفقیت دکتر شکری ساز است. همچنین خوب است بدانید که دکتر میثم شکری ساز تا به حال با نگارش و یا ترجمه آثار ادبی ارزشمند، خدمت ویژه ای به عرصه علمی کشورمان کرده است. تندیس ها و تقدیرنامه های بسیاری به دکتر میثم شکری ساز اعطا شده اند که همگی نشان از افتخارآفرینی و تلاش چشمگیر ایشان داشته است. همه افرادی که در سمینارها و سخنرانی های او شرکت داشته اند از وی به عنوان یک سخنران تاثیر گذار و فردی الهام بخش یاد می کنند که داشتن انگیزه و شکوفایی استعداد ها را در جامعه ترویج می نماید.