سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا اختتام همه گیری كرونا در پیش است

به گزارش آنی غذا دبیركل سازمان جهانی بهداشت با بیان این كه هنوز راه زیادی تا اختتام همه گیری كروناویروس باقی مانده، گفت: بیماری كووید-۱۹ همچنان روند ارائه خدمات بهداشتی معمول خصوصاً ایمن سازی كودكان در فقیرترین كشورها را مختل می كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آفریقا، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و بعضی از کشورهای آسیایی، حتی با وجود کاهش این موارد در بعضی از کشورهای ثروتمندتر را ابراز کرده است.
تئودور آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری مجازی خود در ژنو با اشاره به این که با انجام برخی اقدامات درست می توان از وقوع موج دوم این بیماری جلوگیری کرد، اعلام نموده است که راهی طولانی برای مقابله با کروناویروس در پیش روی خود داشته و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.
تابحال بیش از سه میلیون و ۶۶ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۲۱۱ هزار نفر جان خودرا از دست داده اند.
تئودور آدهانوم بیان داشت که برنامه های واکسیناسیون سایر بیماری ها تحت تاثیر وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کروناویروس قرار گرفته و منجر به تهدید سلامت کودکان شده است.
بگفته وی بااینکه ممکنست کودکان با خطر پایین تری به لحاظ مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مواجه باشند اما ممکنست در معرض خطر سایر بیماری هایی باشند که با واکسن ها قابل پیشگیری می باشند و در شرایط همه گیری کرونا روند ایمن سازی و واکسیناسیون کودکان مبتلا به اختلال می شود.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که حدود ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان با تأخیر در واکسیناسیون منظم مقابل بیماری هایی همچون فلج اطفال، سرخک، وبا، تب زرد و مننژیت مواجه گشته اند.
وی با استناد به اتحاد جهانی واکسن GAVI گفت: کمبود واکسن برای مقابله با سایر بیماری ها در ۲۱ کشور جهان به سبب محدودیت های مرزی اعمال شده، اختلال در سفر ها و ترددها که پیامد همه گیری کروناویروس بوده، گزارش شده است.
تئودور آدهانوم با اشاره به تأثیر احتمالی کووید-۱۹ در خدمات رسانی منظم بمنظور مقابله با مالاریا اظهار داشت: تعداد موارد مبتلاشدن به مالاریا در جنوب صحرای آفریقا می تواند دو برابر شود اما ما در حال همکاری و پشتیبانی از این کشورهاییم تا از وقوع این اتفاق جلوگیری نماییم.
بنا بر گزارش رویترز، دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز آگهی قبلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) را در مورد کاهش محدودیت ها تکرار کرده است.