مطالعه محققان آلمانی نشان می دهد؛ خوردن صبحانه مفصل و شام سبك به كاهش وزن كمك می نماید

آنی غذا: مطالعه جدید نشان میدهد خوردن صبحانه مفصل از چاقی و قندخون بالا پیشگیری می كند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، یافته های پژوهشگران دانشگاه لوبك آلمان نشان میدهد بدن در زمان بامداد بهتر قادر به فرآوری مواد خوراكی است.
به گفته پژوهشگران، بدن ما به هنگام هضم غذا برای جذب، هضم، انتقال و ذخیره مواد مغذی، انرژی تولید می كند. به این فرایند، «ترموژنز ناشی از رژیم غذایی»، گفته می شود كه معیاری برای ارزیابی نحوه عملكرد متابولیسم بدن بوده و بر طبق وعده زمانی مصرف غذا متفاوت می باشد.
«جولیان ریچتر»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «نتایج ما نشان میدهد وعده غذایی صرف شده در زمان صبحانه، بدون توجه به میزان كالری موجود در آن، دو برابر همان میزان وعده غذایی صرف شده در وعده شام، ترموژنز ناشی از رژیم غذایی تولید می كند.»
حال نتایج یك مطالعه جدید حاكی از آنست كه خوردن صبحانه كامل سوزاندن كالری در پیكر شخص را بطور قابل توجهی بالا می برد. بر طبق یافته های جدید، وعده غذایی صبحانه، صرف نظر از میزان كالری آن، دو برابر بیشتر از وعده غذایی شام ترموژنز ناشی از رژیم غذایی طلب می كند. این یافته ها درباب همه افراد صدق می كند و نشان از اهمیت بالای مصرف صبحانه می دهد.
محققان با مطالعه ۱۶ مردی كه در طول سه روز صبحانه كم كالری و شام پركالری و برعكس مصرف می كردند دریافتند مصرف میزان كالری یكسان منجر به افزایش ۲.۵ برابری ترموژنز ناشی از رژیم غذایی در وعده بامداد می شود.
همچنین مطالعات نشان داد صبحانه كم كالری سبب افزایش اشتها، بویژه شیرینی جات می شود.
محققان سفارش می كنند افراد مبتلا به چاقی و همین طور افراد سالم بمنظور كاهش وزن و پیش گیری از بیماری های متابولیكی، صبحانه مفصل و شام سبك بخورند.

منبع: