نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد؛ مصرف ماست خطر سرطان سینه را می كاهد

به گزارش آنی غذا نتایج مطالعه اخیر نشان داده است مصرف روزانه ماست طبیعی به زنان در كاهش سرطان سینه كمك می نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، به قول محققان، یكی از علل سرطان سینه التهاب ناشی از باكتری های مضر است.
به گفته محققان، یك راه ساده و ارزان پیشگیرانه برای زنان مصرف روزانه ماست طبیعی است. ماست حاوی باكتری های مفید تخمیركننده لاكتوز است كه معمولاً در شیر یافت می شود و مشابه با باكتری های موجود در شیر سینه مادر است.
«ریچل ریگبی»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه لنكستر انگلستان، در اینباره می گوید: «باكتری های تخمیركننده لاكتوز معمولاً در شیر یافت می شوند و احتمالاً در مجاری پستان زنان در دوران شیردهی و برای مدت نامعلومی بعد از شیردهی وجود دارند.»
محققان معتقدند این باكتری تخمیركننده لاكتوز در سینه نقش حفاظتی دارد چونكه به ازای هر یك سال شیردهی به نوزاد، خطر سرطان سینه تا ۴.۳ درصد كاسته می شود.
چندین مطالعه هم نشان داده اند كه مصرف ماست با كاهش خطر سرطان سینه مرتبط می باشد كه به قول محققان، ناشی از تغییر باكتری های مضر به باكتری های مفید می باشد.
در حدود ۱۰ میلیارد سلول باكتریایی در بدن انسان وجود دارد و با اینكه اكثرشان بی ضرر هستند اما برخی باكتری ها باعث تولید مواد سمی ای شده كه التهاب در بدن را ایجاد می كنند. التهاب مزمن باعث نابودی میكروب های مضر می شود اما به بدن هم صدمه می رسانند. یكی از شایع ترین مشكلات التهابی، بیماری لثه است كه هم اكنون با سرطان های دهان، مری، روده بزرگ، لوزالمعده (پانكراس)، پروستات و سینه مرتبط می باشد.