پیشنهادی كامل برای تغذیه فرزندان در سنین رشد

به گزارش آنی غذا شیر طعم دار غنی شده نسكوئیك بعد از دهه ها تحقیق و توسعه و با دانشی ۷۰ ساله، با بهره مندی از طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد ریزمغذی موردنیاز بدن، بهترین مكمل غذایی برای رشد كودكان میباشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، شیر طعم دار غنی شده با بهره مندی از طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد ریزمغذی موردنیاز بدن، بهترین مكمل غذایی برای رشد و تحوّل كودكان و نوجوانان تا سن ۱۵ سالگی است.
تغذیه كودكان خصوصاً در سنین رشد، همواره یكی از مهم ترین دغدغه های مادران بوده است. فراهم كردن خوراكی كه علاوه بر مغذی بودن، درعین حال متنوع و هیجان انگیز بوده و هر كودكی را به تغذیه سالم ترغیب كند. بگفته متخصصین، ویتامین های A، B، C، D و هم مواد معدنی، آهن، منیزیم، كلسیم، پروتئین و فیبر ازجمله موادی هستند كه دریافت آنها در سنین رشد (تا سن ۱۵ سالگی) ضروری می باشد.
شیر به واسطه دارا بودن طیف وسیعی از انواع ویتامین و مواد معدنی، تاثیر شگرفی بر سلامت عضلات، اعصاب، استخوان ها و دندان ها داشته و مكمل خوبی برای تأمین انرژی موردنیاز افراد در سنین رشد بشمار می رود. بنابراین، معرفی رژیم غذایی غنی از شیر و فرآورده های شیری برای حفظ سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت می باشد.
شیر طعم دار غنی شده «نسكوئیك» یكی از شاخص ترین محصولات غذایی بزرگترین شركت غذایی و آشامیدنی دنیا در ارتباط با تغذیه كودكان و نوجوانان تا سن ۱۵ سالگی است. این شركت سال هاست كه درزمینه تولید غذای كودك فعالیت داشته و به هدف بهبود كیفیت محصولات خود، با همكاری متخصصین این حوزه به صورت مستمر در حال بررسی، تحقیق و توسعه است. تا جایی كه نتایج این تحقیقات و بهبود سلامت و ارزش غذایی محصولات مصرفی كودكان به صورت مستمر، نستله را به یكی از پیشروان تغذیه در جهان تبدیل نموده است.
از این رو نسكوئیك «آماده نوشیدن» امروز بعد از سال ها تحقیق و توسعه، محصولی عاری از هرگونه افزودنی شیمیایی و حاوی ریزمغذی های متنوعی شامل مواد معدنی و انواع ویتامین های B، D، E، K و هم آهن و منیزیم است. علاوه بر این، بهره مندی این شیر طعم دار غنی شده از تكنولوژی خاص در بسته بندی (تتراپك)، آنرا از استفاده هرگونه نگهدارنده شیر بی نیاز كرده است؛ به صورتی كه آنرا در مدت زمان مشخص شده، در بهترین سطح از كیفیت و اثربخشی حفظ می نماید. همین طور شیر طعم دار آماده مصرف نسكوئیك حاوی تمامی مواد مورد نیاز اشاره شده برای این گروه های سنی است.

نكته قابل توجه در این محصول، این است كه شیر مصرفی در نسكوئیك آماده مصرف همچون بالاترین كیفیت شیرهای تولیدی در كشورمان و حتی جهان محسوب می شود. از شروع سال ۱۳۹۳، گروهی از متخصصین داخلی و بین المللی با هدف دستیابی به بالاترین كیفیت شیر تولیدی از مزارع شیری كشور، گرد هم آمده و پروژه ای را در كشورمان طراحی و اجرا كردند. در نتیجه این طرح، سرانجام برای نخستین بار در ایران كیفیت شیر تولیدی از مزارع دامی كشور به بالاترین و سخت گیرانه ترین استانداردهای جهانی، یعنی استانداردهای تغذیه كودك دست پیدا كرد. شیری كه امروزه به صورت مستقیم به صورت آماده مصرف، در غالب محصولات نسكوئیك تولید شده و تفاوت های بنیادینی را در كیفیت به وجود آورده است.
این شیرهای غنی شده با طعم هایی ازجمله كاكائو، موز و خرما، ضمن برخورداری از میزان قابل توجهی مواد معدنی شامل منیزیم و فسفر، به جذب كلسیم و ویتامین C كمك كرده و با مقادیر مناسبی كربوهیدارت، سبب سلامتی فرزندان در سنین رشد خواهد بود. علاوه بر اینكه، طبق نتایج تحقیقات به عمل آمده در وزارت بهداشت، كمبود ویتامین D یكی از مهمترین نیازهای ایرانیان در سنین رشد است.
در همین رابطه دكتر زهرا عبداللهی مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات انجام شده در این سازمان، بیان كرده است: «تمام گروه های سنی در كشور با كمبود ویتامین D مواجهند، بطوریكه كمبود این ویتامین در ۶۷ درصد نوجوانان، ۶۲ درصد كودكان ۶ ساله و ۷۰ درصد بزرگسالان شایع است.»
وی در ارتباط با چاره موجود برای این مشكل هم توضیح داده است: «راهكار مؤثر و عملی كه می تواند شیوع كمبود ویتامین D را در كشور كم كند، غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین است.»
كمبود این ویتامین خطر ابتلاء به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ام اس، آسم، آلرژی و پوكی استخوان را بیشتر می كند. موضوعی كه در فرایند تولید محصول آماده مصرف نسكوئیك در كشورمان، به صورت ویژه ای به آن توجه شده است.

این مطلب یك گزارش آگهی بوده و خبرگزاری مهر، مسئولیتی در قبال تولید محتوای آن ندارد.