سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام كرد ذخیره دارویی MPS در حال اتمام

به گزارش آنی غذا سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های آمریكا مقابل داروهای بیماران MPS، اظهار داشت: این رفتار غیرانسانی آمریكا به صورتی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر كیانوش جهانپور در حساب توییتری خود با اشاره به عدم عرضه داروهای بیماران MPS از طرف شركت آمریكایی به سبب تحریم های آمریكا مقابل كشورمان، اظهار داشت: قرار بود داروهای بیماران MPS از طرف شركت آمریكایی تولیدكننده این دارو، تامین گردد كه به دلیلهای مختلف، به دنبال تحریم ها، مستقیما بیماران ایرانی MPS را به صورتی مورد تحریم قرار داده و این دارو را در اختیار ما قرار نداده اند.

وی اضافه كرد: بطوریكه شاید در ایام آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر شود. دراین زمینه قبل از این هم آگهی داده بودیم و وزیر بهداشت هم بتازگی به دبیركل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیر انسانی و خلاف موازین بین المللی كه به صورتی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می دهد، آگهی دادند.

جهانپور اشاره كرد: تولید داروی بیماران مبتلا به MPS در انحصار آمریكا بوده و الان این دارو مستقیما از طرف آمریكا تحریم شده است. بدین سبب هیچ راهی برای دسترسی به این داروها نداریم. حیات بیماران MPS از طرف ایلات متحده آمریكا هدف گرفته شده است.

منبع: