توسط محققان ارائه شد درمانی جدید برای از بین بردن تومورهای سرطانی

آنی غذا: پژوهشگران بتازگی یك درمان جدید برای از بین بردن تومورهای سرطانی عرضه كرده اند كه در ضمن حفظ بافت های سالم به تومورها حمله می كند و در بیشتر موارد موفق به از بین بردن آنها می شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، روش درمانی پژوهشگران موسسه “Alpha Tau Medical”، “آلفا دارت” (ALPHA DaRT) نام دارد و بنابر گفته این پژوهشگران، آنها توسط این روش در ۷۸ درصد موارد موفق به تخریب كل تومور سرطانی در افراد شده اند.
روش “آلفا دارت” برای اولین بار از اشعه آلفا برای درمان تومور جامد استفاده می نماید. اما این كار را بگونه ای انجام می دهد كه بدن بتواند آنرا تحمل كند. ذرات آلفا از ظرفیت بالایی برای از بین بردن سلول های سرطانی بدون ایجاد عوارض جانبی بر روی سلول های سالم برخوردار می باشند، اما به این علت كه طول این ذرات كوتاه است و تا عمق بافت نفوذ نمی كند، تابحال نمی توانستند به كل بافت نفوذ كنند.
فناوری “آلفا دارت” از واپاشی هسته ای یك ایزوتوپ به نام “رادیوم ۲۲۴” (radium-224) برای قدرت دادن به ذرات آلفا جهت پخش شدن ذرات در كل بافت و رسیدن به تومورها استفاده می نماید.
واپاشی هسته ای (فروپاشی هسته ای) به مجموعه فرایندهای مختلفی گفته می شود كه در هسته اتم های ناپایدار پرتوزا رخ می دهد و پرتوهایی تولید می كنند كه به آنها پرتوهای رادیواكتیو می گویند. در اثر واپاشی هسته ای بعد از یك زمان تصادفی، هسته های بزرگ به هسته های كوچكتر و معمولاً پایدارتر تجزیه می شوند و ماده اولیه به تدریج از بین می رود.
این امر سبب می شود كه فناوری “آلفا دارت” به یك عامل قدرتمند در از بین بردن تومورهای سرطانی كه عوارض جانبی هم ندارند، تبدیل گردد. طی این مطالعه پژوهشگران دریافتند این روش درمانی سبب كوچك شدن ۱۰۰ درصدی تومور و تخریب تومور در ۷۸ درصد موارد می شود.

منبع: