معاون وزیربهداشت : ۹۰ درصد مراكز دندانپزشكی در شیفت عصر تعطیل هستند

به گزارش آنی غذا معاون بهداشت وزارت یهداشت اظهار داشت: ۹۰ درصد مراكز دندانپزشكی در شیفت عصر تعطیل هستند. اگر خدمات دندانپزشكی در این شیفت فعال شود كمك بزرگی در كاهش هزینه های سطوح ۲ و۳ و كاهش هزینه ها از جیب مردم خواهد داشت.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رئیسی در همایش كشوری كارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشكی كشور با بیان این مطلب، اظهار داشت: در ایران اقدامات خوبی طی چند سال قبل بخصوص چهار سال گذشته در این حوزه انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح دندان های عاری از پوسیدگی در گروه هدف ما كه افراد زیر ۱۴ سال هستند انجام می شود كه در آینده تأثیر بسیار خوبی در پائین آمدن شاخص پوسیدگی خواهد داشت.
وی افزود: تعداد فارغ التحصیلان دندانپزشكی در كشور به اندازه كافی وجود دارد و باید با اجرای طرح واگذاری مراكز دندانپزشكی با همكاری بخش خصوصی در شیفت عصر، از این فرصت بهره برد.
دكتر رئیسی بیان داشت: بالغ بر ۳۲۰۰ واحد دندانپزشكی در كشور موجود است كه با محاسبه گروه های هدف و تقسیم تعداد یونیت ها، هر دندانپزشكی در طرح عاری از پوسیدگی اگر به صورت میانگین كمتر از دو بیمار ویزیت كند، كافی است.
برپایه گزارش سایت پلیس، او در آخر اعلام نمود در آینده نزدیك جشن مدارس عاری از پوسیدگی با حضور وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.