معاون بهداشت هلال احمر: هلال احمر رقیب بخش های خصوصی و وزارت بهداشت نیست

به گزارش آنی غذا ایسنا/كرمان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: توانبخشی وظیفه اصلی و حاكمیتی جمعیت هلال احمر است و كارهای بخش ارتوپدی فنی در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی به عنوان اولویت گسترده و تقویت می شود.
دكتر “بهمن سبحانی” در حاشیه سفر خود به استان كرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه ساخت اندام های مصنوعی (ارتز و پروتز) در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بعنوان مهم ترین و اصلی ترین بخش به شمار می آید، اضافه كرد: هر استانی كه ظرفیت و توان راه اندازی مركز فنی ارتوپدی داشته باشد را یاری می نماییم.
وی در حاشیه افتتاحیه ساختمان جدید فضای داروخانه هلال احمر سیرجان با بیان این مطلب كه این داروخانه ۳۲ سال سابقه فعالیت دارد و هم اكنون جهت رفع مشكل صدور پروانه آن تلاش می نماییم، اشاره كرد: هلال احمر رقیب بخش های خصوصی و وزارت بهداشت نیست و فقط در حوزه تامین و توزیع داروهای خاص بیماران و نیازمندان به یاری و كمك آنها می آییم.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تامین و توزیع داروهای خاص و كمیاب اضافه كرد: دغدغه اصلی جمعیت هلال احمر همراهی وزارت بهداشت در تهیه و توزیع این گونه داروهاست تا مشكل اصلی بیماران حل شود.
سبحانی با اشاره به اینكه بخش های خصوصی و وزارت بهداشت تمایل دارند تا جمعیت هلال احمر در تامین داروهای خاص فعالیت كند، اشاره كرد: توان بخش خصوصی در خرید و سرمایه گذاری لازم برای تامین داروهای خاص كه عموما دارای قیمت های بالا و حاشیه سود پائینی هستند و همین طور صرف زمانی طولانی جهت بازگشت مبالغ خریداری شده این داروها از بیمه ها؛ در مقایسه با بخش های دولتی و جمعیت هلال احمر كمتر بوده و این امر موجب می شود تمایل به این مساله در بخش خصوصی نیز كمتر باشد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینكه در حوزه های خاص درمان مانند مراكز دیالیز نیز آمادگی هرگونه همكاری و حمایت را داریم اظهار داشت: در این عرصه نیز آمادگی داریم به كمك دستگاه های مربوطه بیاییم.
سبحانی با اشاره به بازدیدهای مختلف از مراكز جامع توانبخشی، درمانگاه ها و داروخانه های جمعیت هلال احمر استان كرمان اظهار داشت: خوشبختانه استان كرمان در حوزه درمان و توانبخشی در ارائه خدمات خیلی موفق است.
وی با اشاره به اینكه استان كرمان با تغییر و تحول چشم گیر و اساسی در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی تا كنون خدمات بسیار عالی و بهادار ای ارائه كرده است، اشاره كرد: برخی از مراكز درمانی استان در صدد اجرای طرح های توسعه ای هستند كه تجهیزات و اعتبارات لازم را برای این طرح ها تامین خواهیم كرد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درانتها اشاره كرد: داروخانه های جمعیت هلال احمر استان كرمان نیز با عملكرد بسیار عالی و رضایت بخش در ارائه خدمات و تامین داروهای خاص جز داروخانه های برتر كشور هستند.

منبع: