متخصصان آمریكایی بررسی كردند یافته های تازه درباره یك تركیب شیمیایی مضر در بدن انسان

به گزارش آنی غذا بررسی های آزمایشگاهی از جانب گروهی از متخصصان علوم پزشكی در آمریكا نشان داده است كه میزان تركیب شیمیایی ˮبیسفنول آˮ (BPA) در بدن انسان بیشتر از مقداری است كه در گذشته برآورد شده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، این محققان با اشاره به اینكه میزان تركیب بیسفنول آ در بدن افراد بیشتر از مقداری است كه در گذشته تصور می شد، اظهار داشتند: برای اندازه گیری مقدار این تركیب در بدن به روش دقیق تری دست پیدا كرده ایم.
تركیب پرمصرفِ بیسفنول آ در خیلی از محصولات پلاستیكی همچون بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها مورد استفاده دارد و بررسی روی نمونه های حیوانی نشان داده است كه این تركیب می تواند عملكرد هورمون های بدن را مختل سازد.
همینطور قرار گرفتن جنین در معرض این تركیب با بروز مشكلاتی در فرآیند رشد و سوخت و ساز و همینطور خطر مبتلا شدن به سرطان مرتبط می باشد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان آمریكایی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده نشان دهنده لزوم دقت هر چه بیشتر در مورد میزان خطرناك بودن این تركیب شیمیایی است. همینطور سازمان غذا و داروی آمریكا میزان قرار گرفتن انسان در معرض این تركیب را بسیار ناچیز دانسته و این در صورتی است كه ارزیابی های آنها بر مبنای مقیاس های دقیق نبوده است.