اخطار ملی انگلیس در مورد شیوع ویروس زمستانی

به گزارش آنی غذا شیوع ˮنورو ویروسˮ در انگلیس كه می تواند به سرعت در اماكن عمومی بخصوص بیمارستان ها و مطب های پزشكان منتشر شود، سبب شده سازمان بهداشت عمومی این كشور در هفته گذشته چندین بخش با بیشتر از ۱۱۰۰ تخت را در بیمارستان های بریتانیا تعطیل كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، اولین نشانه های مبتلا شدن به این ویروس اسهال و استفراغ است. این خبر در بحبوحه رجوع تعداد بی سابقه بیماران مبتلا به نوع شدید آنفلوآنزا به اورژانس بیمارستان ها انتشار یافته است.
این نگرانی وجود دارد كه این شیوع، سرآغازی بر یك زمستان بحرانی برای سازمان بهداشت عمومی انگلیس باشد كه نسبت به سال های گذشته، زودتر شروع شده است.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مركز درمانی «كویین»، وابسته به بیمارستان ناتینگهام كه یكی از بزرگ ترین بیمارستان های سازمان بهداشت عمومی در كشور است، تنها در روز ۲۵ ام نوامبر، ۷۶۶ بیمار اورژانس داشته است. این رقم تا این تاریخ در سال جاری(۲۰۱۹)، ركوردی بی سابقه است.
بنیاد درمانی «میدلند شرقی» همینطور به خاطر شیوع «نورو ویروس» مجبور به تعطیلی یك بخش درمانی با ۱۵۰ تخت شده است.
بیمارستان های دانشگاهی منطقه «لِستِر» هم از ۸۱۴ مورد رفتن به اورژانس در همان روز اطلاع داده و گزارش كردند كه «نورو ویروس» به دو بخش بیمارستان سرایت و برخی از بیماران را هم مبتلا كرده است.
در این هفته، چهار بخش بیمارستان «رویال باركشِر» در ناحیه «رِدینگ» تعطیل شد و هم گزارش شده كه ویروس به سرعت در بین كاركنان بیمارستان «اَرو پارك» در «ویرال» انتشار یافته است. چندین مورد این بیماری در بخش های مختلف بیمارستان مشاهده شده است.
آموزشگاه «ماندلا» در شفیلد هم به دلیل بیماری تعداد زیادی از دانش آموزان تعطیل شده است.
از نورو ویروس گذشته، تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در بیمارستان ها بخصوص در شمال انگلیس هم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
میریام دیكین، مدیر اداره سیاست گذاری و استراتژی سازمان بهداشت عمومی انگلیس كه نمایندگی بیمارستان ها را بر عهده دارد، می گوید: این می تواند نشانه نگران كننده ای حاكی از به حقیقت پیوستن پیشبینی ها برای یك زمستان سخت باشد.
وی ادامه داد: ما وارد مرحله ای می شویم كه پرمشغله ترین دوره در نظام درمانی كشور است كه الان هم زیر فشار تقاضای بیش از اندازه قرار دارد. برای ما امنیت بیمار اولویت اول است اما در كنار كمبود نیرو، شیوع آنفلوآنزا یا نورو ویروس می تواند پیامدی جدی بر خدمات ما داشته باشد.
سازمان خدمات بهداشتی انگلیس ضمن یك اخطار ملی، افشا كرده كه در هفته گذشته چندین بخش بیمارستانی را تعطیل كرده و از مردم خواسته است كه در صورت مبتلا شدن به نورو ویروس كه سبب اسهال و استفراغ می شود، از خانه خارج نشوند و به منظور كنترل شیوع ویروس، از رفتن به پزشك یا بیمارستان خودداری كنید.
در اخطار سازمان بهداشت عمومی آمده است كه مبتلایان به نورو ویروس نباید تا ۴۸ ساعت بعد از گذشتن عوارض بیماری به سر كار یا مدرسه بازگردند.
به گزارش ایندیپندنت، مقامات بهداشت عمومی همینطور تاكید كرده اند كه بهترین روش برای ایمنی در مقابل این ویروس، شستن دست ها با آب گرم و صابون بعد از استفاده از توالت و قبل از پختن و صرف غذاست.