مطالعه محققان بریتانیایی نشان می دهد؛ مصرف مكمل روغن ماهی تاثیری در كاهش اضطراب ندارد

به گزارش آنی غذا مطالعه جدید محققان نشان داده است مصرف مكمل روغن ماهی تاثیری در محافظت در مقابل اضطراب و افسردگی ندارد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، اُمگا۳ نوعی چربی است. مقادیر كمی از آن برای سلامت ضروریست و در مواد خوراكی ای نظیر مغزیجات آجیلی و دانه ها و ماهی های چرب نظیر سالمون یافت می شود. همینطور به شكل مكمل ها هم در دسترس هستند.
مصرف زیاد چربی های امگا۳ به علت این باور عمومی كه از افراد در مقابل افسردگی و اضطراب محافظت می كند در سراسر دنیا پیشنهاد می شود اما هم اكنون محققان دریافته اند مكمل های روغن ماهی تأثیر بسیار كمی بر چنین شرایطی دارند یا اصلا هیچ تاثیری ندارند.
«لی هوپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا بریتانیا، در اینباره می گوید: «مطالعه ما مربوط به بررسی داده های هزاران نفر در طول یك مدت طولانی بوده است.»
وی در ادامه می افزاید: «ما هیچ تأثیر حفاظتی در مورد مصرف چربی های امگا۳ بر افسردگی یا اضطراب مشاهده نكردیم. از اینرو نباید از آنها برای درمان بهره برد.»
به گفته محققان، ماهی های چرب می توانند یك ماده غذایی بسیار مغذی بعنوان بخشی از رژیم غذایی متوازن باشند اما ما دریافتیم مصرف مكمل های روغن امگا۳ هیچ تاثیری در پیشگیری یا درمان افسردگی و اضطراب ندارد یا حداقل تأثیر بسیار اندكی دارد.