دیدار كودكان محك با تعدادی از آتش نشانان آتش نشانی پیام ایمنی و پیش گیری از حوادث را از محك مخابره كرد بعلاوه عكس

آنی غذا: نشست مشترك مسئولان آتش نشانی، بنیانگذار و مدیرعامل محك، بامداد امروز ۶ مهر در حاشیه بازدید از مؤسسه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان كودكان محك، به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی اجرا شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در این نشست امیر مهدیانی – مدیر منطقه ۳ علمیات آتش نشانی اظهار داشت: حضور و فعالیت نهادهای مردم نهاد نظیر محك، به واسطه مدیریت و رفع مشكلات و سختی ها و همین طور كمك به خانواده های درگیر شرایط ناگوار، موجب دلگرمی جامعه است.
وی ادامه: برای چندمین مرتبه است كه در مناسبت های مختلف به این مؤسسه و بیمارستان آن مراجعه نموده ایم و هر بار شاهد برخورد مناسب پرسنل و كادر درمانی و اداری محك با كودكان و خانواده های ایشان هستیم. این مساله برای شخص بنده بسیار قابل تأمل و احترام است. این امر نشانگر آن است كه در سایر امور نظیر تأمین هزینه های دارو و درمان نیز همین حساسیت و مهربانی وجود دارد.
مهدیانی اشاره كرد: عملكرد موفق محك در سال های گذشته سبب ایجاد اعتماد عمومی در جامعه شده است و این مهم تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگ نوع دوستی و كمك به دیگران خواهد داشت.
ارسال پیام دوستی، مهربانی و ایمنی به فرزندان محك
بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محك، رسول هلالی – سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی در ادامه این جلسه با تشریح دلیلهای حضور این سازمان در مؤسسه محك اظهار داشت: با عنایت به فرا رسیدن روز ۷ مهر؛ روز آتش نشانی و ایمنی، تصمیم گرفته شد با حضور در مؤسسه خیریه محك، به فرزندان مبتلا سرطان در سراسر سرزمین مان پیام دوستی، مهربانی و ایمنی ارسال نماییم و به آنها بگوییم سلامتی و روزهای خوشی در آینده برایشان آرزو داریم.
وی اذعان داشت: امیدواریم با حمایت مردم سرزمین مان در این شرایط سخت، بتوانیم شاهد حمایت مؤسسه محك از كودكان مبتلا به سرطان باشیم.
هلالی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایمنی از سال های گذشته در دستور كار سازمان قرار گرفته است و به منظور تحقق این مهم در جهت گسترش همكاری با سازمان ها، به خصوص نهادهای مردم نهاد اقدام نموده ایم و امروز هم پیام ایمنی و پیش گیری از حوادث را از بیمارستان محك بعنوان مكانی كه حفظ ایمنی آن به واسطه ماهیت فعالیت آن حائز اهمیت می باشد، به جامعه مخابره می شود.
افزایش سه برابری نرخ داروهای وارداتی
آراسب احمدیان – مدیرعامل محك در نشست مسئولان آتش نشانی ضمن تقدیر از حضورشان در بیمارستان فوق تخصصی محك، در تشریح فعالیت های این مؤسسه عنوان كرد: هم اكنون مؤسسه محك، بیشتر از ۱۹ هزار كودك مبتلا به سرطان كه در سراسر كشورمان تحت درمان هستند را حمایت می كند. این مؤسسه بعنوان یك نهاد مردمی تنها با كمك و یاری نیكوكاران در این سال ها توانسته است فعالیت كند.
وی اظهار داشت: بطور كلی فعالیت های محك در طول ۲۸ سال قبل بر استقرار مددكار اجتماعی در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنكولوژی كودكان در سراسر كشور، ساخت، راه اندازی و تجیهز بیمارستان، استقرار سیستم تأمین مالی و جذب عواید و همین طور توسعه تحقیقات و ارائه خدمات یكپارچه حمایتی متمركز بوده است.
احمدیان اشاره كرد: الان بیشتر از یك پنجم ظرفیت های بستری كودكان مبتلا به سرطان كشور در بیمارستان فوق تخصصی محك قرار دارد، ولی حمایت های درمانی، رفاهی و آموزشی محك از بیشتر از ۱۹ هزار كودك مبتلا به سرطان در حال درمان در سراسر كشور انجام می شود.
مدیرعامل محك ضمن قدردانی از تداوم كمك های نیكوكاران و همنوع دوستی مردم در شرایط سخت اقتصادی جامعه اظهار داشت: هزینه تأمین داروهای وارداتی با عنایت به افزایش نرخ ارز بیشتر از سه برابر شده است. در این میان امسال ۱۲ تا ۱۵ درصد نرخ ابتلای كودكان به سرطان و در نتیجه پشتیبانی از ایشان افزایش داشته و در این شرایط تنها با كمك مردم نیكوكار كشورمان، حمایت های محك همچنان تداوم دارد.
اهدای لوح نقاشی كودكانه به آتش نشانان با حضور بنیانگذار محك
در ادامه این نشست سعیده قدس – بنیانگذار محك گفتگوی صمیمانه ای با آتش نشانان داشت و از جایگاه چنین مشاغلی در جامعه قدردانی نمود. بنیانگذار محك اظهار داشت: مردمان این سرزمین در شرایط سخت كمك به یكدیگر را فراموش نمی كنند و محك در این سال ها این حقیقت را در رفع نیاز كودكان به خوبی تجربه كرده است. درانتها نشست لوح نقاشی كودكانه به مسئولان سازمان آتش نشانی اعطا شد.
بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محك، آتش نشانان كه قهرمانان محبوب كودكان مبتلا به سرطان هستند، به بخش های مختلف بیمارستان و مؤسسه محك رفتند و با آنها دیدار كردند. كودكان كه قبل از این آتش نشان ها را در قاب تلویزیون دیده بودند، با دیدن شان با لباس و تجهیزات هیجان انگیز آتش نشانی با اشتیاق از آنها استقبال كردند و عكس یادگاری گرفتند.
كودكانی كه در اقامتگاه محك بودند نیز برای اولین بار ماشین عملیات آتش نشانی را از نزدیك دیدند و با نحوه كار آن آشنا شدند و در این روز اصول ایمنی را آموزش دیدند. برخی از كودكان محك در گفتگو با آتش نشانان آرزو كردند كه بعد از بهبودی، مانند آنها آتش نشان شوند تا مردم را نجات دهند. به امید سلامتی همه فرزندان سرزمین مان.

منبع: