گفت وگو با تهیه كننده دوقلوها دیگر نمی توانستیم محبوبیت فیتیله را داشته باشیم

آنی غذا: تهیه كننده مجموعه «دوقلوها» درباره ی علت تغییر نام و ساختار برنامه «فیتیله » و همین طور بازخورد برنامه جدید در میان مخاطبان، توضیحاتی را ارائه نمود.
مهدی بصیری در گفت وگویی با ایسنا درباره علت توقف ساخت «دوقلوها»، اشاره كرد: این مجموعه شامل ۱۰۰ قسمت است كه ۴۰ قسمت آن تولید شده است و ضبط ادامه قسمت ها هم بزودی شروع می شود.
ایشان سپس درباره ی ریسك تغییر ساختار یك برنامه كودك از استیجی به نمایشی، اظهار نمود: كاری كه قبل از این ارائه می شد، تركیبی بود؛ كاری كه موسیقی زیادی داشت و حضور بچه ها در استودیو خود به خود موجب هیجانی می شد كه به جذابیت برنامه كمك می كرد؛ ضمن اینكه ما اگر الان باز هم «فیتیله» می ساختیم، نمی توانستیم آن بازخورد و محبوبیت قبل را داشته باشیم؛ چونكه الان سلیقه مخاطب تلویزیون تغییر كرده است. آقایان حمید گلی، علی فروتن و محمد مسلمی بازیگر بوده اند و در برنامه «فیتیله» هم آیتم ها نمایشی بود و اینگونه نبود كه صرفا اجرا داشته باشند. شاید مخاطب كمی با مجموعه «دوقلوها» دیر ارتباط برقرار كند آن هم به سبب ذهنیتی است كه از برنامه فیتیله ای ها داشتند.
این تهیه كننده تلویزیون سپس اظهار داشت: ما پس از مدت طولانی كه به تلویزیون برگشتیم، تصمیم گرفتیم با یك كار نمایشی و متفاوت از سری قبل «فیتیله» روی آنتن برویم. به همین دلیل به سمت كار كمدی رفتیم كه تولید آن خیلی سخت و هزینه های تولید آن بالاست. اما چون انتظار مخاطب فیتیله، همان دست و جیغ و هوراست، شاید این مجموعه كمی جای خودرا هنوز پیدا نكرده است.
بصیری درباره بازخورد مجموعه دوقلوها در میان مخاطبان توضیح داد: معمولا در آثار ۹۰ قسمتی تلویزیون، همیشه تا ۱۵ قسمت اول مخاطب ارتباط برقرار نمی نماید. اینكه به قصه عادت كند و شخصیت ها را بشناسد زمان می برد.
وی سپس ابراز امیدواری كرد كه مجموعه «دوقلوها» جواب دهد و مورد استقبال بچه ها واقع شود.
این تهیه كننده درباره چارچوب قصه «دوقلوها» كه سوژه سلامت است، توضیح داد: پی رنگ قصه «دوقلوها» به سوژه سلامت برمی گردد و این امر با همكاری وزارت بهداشت صورت گرفته است. سعی كردیم در بحث پیشگیری و پیام هایی كه به سوژه سلامت ارتباط پیدا می كند، كار از جذابیتی برخوردار باشد و در عین حال به صورت كم رنگ و غیرمستقیم پیام هایمان را داشته باشیم؛ چونكه مخاطب از گرفتن پیام های مستقیم خسته شده است.
بصیری درانتها درباره اهمیت استفاده از موسیقی در برنامه های كودك، اظهار نمود: با عنایت به این كه كار نمایشی و سریال است، از موسیقی هم در این مجموعه استفاده كردیم. به همین دلیل برخی دغدغه ها را با موسیقی مطرح كردیم. معرفی شخصیت ها با موسیقی است، برخی از پیام هایی كه وزارت بهداشت داشته هم را با موسیقی اعلام كردیم.

منبع: