علت شیوع باردیگر سرخك در جهان چیست؟

به گزارش آنی غذا سرخك یكی از بیماری های مسری و عفونی شناخته شده برای بشر است كه به رغم تلاش های انجام گرفته در طول سال ها، شیوع آن مجدد افزایش یافته است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سازمان های فعال در حوزه سلامت اقدامات متعددی را برای مقابله با این بیماری عفونی انجام داده اند و حدود ۱۰ سال قبل این تصور وجود داشت كه تلاش های صورت گرفته در جهت مقابله با بیماری سرخك نتیجه بخش بوده اما اخیرا شمار مبتلایان به این بیماری باردیگر افزایش پیدا كرده است.
شیوع این بیماری كه تنها با واكسیناسیون قابل پیشگیری است در مدت دو سال قبل افزایش ناگهانی پیدا كرده است. كودكان بیشترین صدمه پذیری را در مقابل این بیماری دارند و اغلب مبتلا شدن به این بیماری واگیردار مرگ آنان را به همراه دارد.
افزایش موارد مبتلایان به این بیماری با هشدارهای كارشناسان سلامت همراه بوده كه معتقدند وقفه های موجود در روند واكسیناسیون، اثرات منفی به دنبال داشته است. لازم است اقدامات فوری به منظور افزایش پوشش واكسیناسیون صورت گیرد چون در غیر این صورت باید در انتظار نتایج فاجعه باری بود.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: بر مبنای اهداف در نظر گرفته شده شیوع بیماری سرخك در پنج منطقه از جهان همچون خاورمیانه تا سال ۲۰۲۰ ریشه كن می شود.
به گزارش عرب نیوز، با این وجود بررسی ها نشان داده است اقداماتی كه به تازگی در نقاط مختلف جهان در جهت مقابله با واكسیناسیون در حال انجام می باشد علت افزایش شیوع این بیماری است.