در پی سیلاب های اخیر وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشكی كشور آماده باش داد

آنی غذا: وزیر بهداشت در ابلاغی به روسای دانشگاه های علوم پزشكی بر حضور فعال دانشگاه های علوم پزشكی به ویژه دانشگاه های علوم پزشكی استان های درگیر در مناطق سیل زده تاكید نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، متن ابلاغ وزیر بهداشت به رؤسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور در سایت وبدا به شرح زیر عنوان شده است:
شروع سال نو با افزایش چشم گیر نزولات آسمانی نشانه ای از رحمت الهی و شروع سالی پربركت است. مع الوصف، سیلاب ها و طغیان رودخانه ها مشكلات جدی را برای گروهی از هموطنانمان به وجود آورده كه همكاران محترم در دانشگاه های درگیر و نمایندگان اینجانب حداكثر تلاش را برای خدمات رسانی بهتر در این مناطق به عمل آورده اند. هم اكنون باز این خدمات رسانی همچنان ادامه دارد. اینجانب هم با حضور در بعضی از مناطق سیل زده شاهد این كوشش و اهتمام بوده ام.
برمبنای پیش بینی سازمان هواشناسی كشور، فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر مناطق ادامه داشته و برخی از استان ها در ایام آتی باز در معرض خطر بروز سیلاب قرار دارند كه در این میان می توان به استان های فارس، ایلام، كهكیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، كرمان، بوشهر، لرستان و خوزستان اشاره نمود. ضمن تاكید به همه رؤسای محترم، خصوصاً دانشگاه های علوم پزشكی استان های صدرالاشاره به منظور حضور فعال در منطقه، انتظار می رود بوسیله بازدیدهای منطقه ای توسط جنابعالی، معاونین و مدیران ذیربط (درمان و اورژانس) آن دانشگاه، ارزیابی دقیق امكانات به لحاظ لجستیك و نیروی انسانی برای مقابله با سیلاب احتمالی صورت پذیرد. همین طور مشكلات و كمبودهای احتمالی مرتفع و آمادگی كامل نیروهای منطقه ای باز به آنان ابلاغ گردد. رؤسای محترم دانشگاه های مجاور و معین هم مكلفند آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت لزوم بتوانند كمك رسانی را در سریع ترین زمان برای استان های درگیر فراهم آورند.
در این ابلاغیه به موارد زیر مورد تاكید شده است:
۱) حضور فعال و مستمر كلیه عوامل اجرایی دانشگاه ها در مناطق درگیر با آمادگی كامل
۲) ابطال كلیه مرخصی های غیرضروری به منظور حضور فعال همه همكاران موثر ومرتبط
۳) آمادگی كامل تیم واكنش سریع در حوزه بهداشت
۴) آماده باش كلیه همكاران شامل پزشكان، پرستاران و سایر كادر درمانی خارج از شیفت برای حضور در زمان فراخوان و نیاز
۵) حضور فعال كلیه همكاران شامل پزشكان و سایر كادر بهداشتی – درمانی در مراكز روستایی خصوصاً در مناطق درگیر و پر خطر
۶) آماده باش دانشگاه های همجوار و معین در استان های پرخطر برای كمك رسانی در صورت نیاز.
بدیهی است كلیه معاونت ها و مدیران ستاد وزارت بهداشت در تأمین دارو، تجهیزات پزشكی و دیگر نیازهای اورژانسی نهایت همراهی را خواهند داشت. ضمناً ضروریست تا اطلاع ثانوی كلیه رؤسای محترم دانشگاه ها و معاونین در محل كار حضور فعال داشته باشند.