فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد كلنگ زنی بیمارستان جدید شهدای هفتم تیر در روزهای دهه فجر

به گزارش آنی غذا فرماندار ویژه شهرستان ری از كلنگ زنی بیمارستان جدید شهدای هفتم تیر در روزهای دهه فجر اطلاع داد و اظهار داشت: اعتبار این پروژه امسال ۹۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به شهرستان ری پیش بینی شده است. قرار بود ساخت بیمارستان جدید شهدای هفتم تیر یك سال و نیم پیش صورت گیرد ولی با عنایت به مشكلات موجود و فقدان شهردار مستقل در شهرری تابحال زمان برده است. این پروژه دو ساله به اتمام خواهد رسید.

هدایت الله جمالی پور در گفتگو با ایسنا، در تشریح پروژه های دهه فجر در سطح شهرستان ری اظهار داشت: ۱۰۵ پروژه با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. توجه ما در دولت آقای روحانی به عمران روستایی خوب بود و بیشترین خدمات در شش سال در حوزه روستایی داده شد. حجم اعتبارات تخصیصی دولت به توسعه و عمران روستایی در كل شهرستان ری در شش سال ۶۲۳ میلیارد تومان بود كه ۴۳۳ میلیارد تومان در اختیار روستاهای دارای دهیار و ۱۹۰ میلیارد تومان در اختیار روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته و چهره روستاها كاملاً تغییر كرده است.

وی اضافه كرد: با كمك دولت و با پیگیری هایی كه انجام شده اتفاقات خوبی در بخش بهداشت و درمان افتاده است و بزرگترین كلینیك فوق تخصصی درمانی با اعتبارات فرمانداری و وزارت بهداشت راه اندازی شد و امروز به یك مركز پیشرفته برای خدمات رسانی به مردم تبدیل گشته است.

وی تصریح كرد: بیمارستان ۵۰۰ تختی فیروزآبادی – كه بزرگترین بیمارستان جنوب تهران است – در حال تكمیل است و روزهای آخر كاری را می گذراند. متأسفانه با عنایت به محدودیت های اعتباری و تغییر قیمت ها امكان افتتاح در دهه فجر وجود ندارد ولی به مردم قول می دهم كه تا اردیبهشت ماه سال آینده این بیمارستان به مدار خدمت رسانی وارد شود. بعد از بهره برداری این بیمارستان، ساختمان فرسوده بیمارستان تخریب خواهد شد. همینطور بیمارستان حسن آباد فشافویه – بزرگترین درمانگاه تأمین اجتماعی فشافویه – هم كارش تمام شده است. امیدوارم تا اردیبهشت ماه سال آینده آنرا به بهره برداری برسانیم.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینكه در حوزه های مختلف عمرانی رشد قابل توجهی را در سطح شهرستان شاهد بوده ایم، اظهار داشت: شهرری نیازمند توجه بیشتر و تخصیص اعتبارات برای نگهداری آثار تاریخی و رفع معضلات شهری است.