كاهش هزینه درمان بیماران هموفیلی و خودكفایی در تأمین فاكتور ۸ نوتركیب

به گزارش آنی غذا رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: افتتاح خط تولید داروی نوتركیب فاكتور ۸ سبب كاهش هزینه درمان بیماران هموفیلی و خودكفایی در تأمین این داروی های تك می شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر مهدی پیرصالحی با ارسال پیامی به مراسم افتتاح سایت تولیدكننده فاكتور ۸ نوتركیب توسط شركت سامان داروی هشتم، اضافه كرد: امروز در جشن ۴۰ سالگی انقلاب شكوهمند اسلامی مفتخریم كه عمده داروی مورد نیاز كشور را با تاكید بر دانش و توان جوانان این مرز و بوم تولید می نماییم، باآنكه تحقق این مهم، دستاوردی بزرگ تلقی می شود، اما باید با تقویت و حمایت همه جانبه از صنعت داروسازی؛ چه در مورد داروهای نهایی و چه مواد اولیه بتوانیم به بازارهای منطقه و جهانی وارد شویم.

وی با تاكید بر اینكه پشتیبانی از تولید داخل بعنوان یكی از اولویت های مهم در سازمان غذا و دارو دنبال می شود، عنوان كرد: معتقدیم تسهیل در دسترسی به دارو با قیمت مناسب و تولید اشتغال برای جوانان متخصص كشورمان تنها از گردش چرخ های این صنعت در داخل كشور امكان پذیر است.

معاون وزیر بهداشت اظهار نمود: فاكتور ۸ یكی از داروهای اساسی برای بیماران هموفیلی كشور است كه با تلاش متخصصین داخلی تولید و آزمایشات بالینی را هم با موفقیت گذرانده و امروز بعد از حضوری موفق در بازار دارویی نوتركیب با آغاز به كار خط تولید این دارو در شركت سامان داروی هشتم، امیدواریم با عنایت به ظرفیت تولید شده، كل نیاز كشور به فاكتور ۸نوتركیب توسط این شركت تأمین شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینكه افتتاح خط تولید داروهای نوتركیب برگ سبزی به افتخارات نظام سلامت كشور در كاهش هزینه درمان بیماران هموفیلی و خودكفایی در تأمین این داروی های تك است، اظهار داشت: مفتخریم كه امروز با تاكید بر توانمندی و تلاش جوانان در كاهش وابستگی به واردات این دارو ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه ارزی، نیاز بیماران را در داخل تأمین نماییم.

پیرصالحی ابراز امیدواری كرد كه با توكل به خداوند متعال و تلاش مضاعف نخبگان این عرصه روزبه روز در تأمین نیاز دارویی كشور گام های بلندتری برداشته و با تولیدات كیفی، حضوری مؤثر در بازارهای منطقه و جهانی داشته باشیم.

وی با تقدیر از متخصصان و دانشمندان این حوزه كه با تلاش شبانه روزی خود گامی دیگر در قطع وابستگی ارزی برداشته اند، توفیق روز افزون در عرصه های علمی را از خداوند متعال خواهان شد.