چگونه سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از یكدیگر تشخیص دهیم؟

به گزارش آنی غذا بعضی از علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشابه یكدیگر هستند و بنابراین اغلب افراد امكان دارد نتوانند این دو بیماری را به درستی از یكدیگر تشخیص دهند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سرفه، سردرد و احساس خستگی از علائم مشترك بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند.

سایت تخصصی مدیكال دیلی در مطلبی در این باره آورده است باآنكه رجوع به پزشك برای تشخیص دقیق این دو بیماری و در نتیجه درمان مناسب ضروری می باشد اما تفاوت های اساسی بین آنها شامل موارد زیر است:

شروع بیماری

در مواقع مبتلا شدن به سرماخوردگی شروع علائم به تدریج اتفاق می افتد. علائمی همچون آبریزش بینی یا سرفه چند روز طول می كشد تا پیشرفت كند و برای مدت یك هفته ادامه پیدا خواهد نمود. در حالیكه علائم آنفلوآنزا نسبتا ناگهانی آغاز می گردد و شدیدتر است.

تب

دمای بدن می تواند به تمیز دادن این دو بیماری از یكدیگر كمك نماید. معمولا سرماخوردگی با تب همراه نیست و اگر به تب منجر شود خیلی خفیف است. هرچند، درصورتیكه تب ناگهانی ظاهر شود و حدود ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد باشد احتمال مبتلا شدن به آنفلوآنزا بیشتر است.

فصل

اگرچه احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی در فصل زمستان بیشتر است اما امكان مبتلا شدن به آن در سه فصل دیگر هم وجود دارد. این در شرایطی است كه آنفلوآنزا یك بیماری فصلی بشمار می رود. به صورت معمول دوره این بیماری از اواسط پاییز تا اواخر زمستان است. علائم این بیماری در این بازه زمانی از سرماخوردگی شدیدتر است.

درد و ضعف

درد ناشی از سرماخوردگی كاملا قابل تحمل است اما در مبتلایان به آنفلوآنزا درد شدیدتر بوده و بیمار در ناحیه قفسه سینه احساس درد و ناراحتی دارد. همینطور در آنفلوآنزا بیمار درد شدیدی را در تمامی عضلات بدن احساس می كند.