نیاز جهانی به بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ۳ بیماری عفونی

آنی غذا نیاز جهانی به بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ۳ بیماری عفونی

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، «پیتر ساندز» مدیر صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا با اشاره به لزوم افزایش بودجه برای مقابله با این بیماری ها اظهار داشت: این پول می تواند به حفظ زندگی ۱۶ میلیون نفر كمك كرده و نرخ مرگ و میر ناشی از آنرا به نصف كم كند.

همچنین این افزایش بودجه می تواند به بهبود سیستم سلامت كشورهای فقیر كه از تجهیزات كافی برای مقابله با شیوع این بیماری ها برخوردار نیستند، كمك نماید.

صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا متشكل از دولت ها، جوامع مدنی و بخش خصوصی است كه حدود چهار میلیارد دلار در سال برای مقابله با بیماری های عفونی سرمایه گذاری می نماید. این صندوق از سال ۲۰۰۲ فعالیت خویش را شروع كرد و از آن زمان به كاهش یك سومی مرگ و میر ناشی از بیماری های ایدز، سل و مالاریا منجر گردیده است.

به گزارش رویترز، با این وجود شیوع این بیماری ها همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۶ میلیون نفر بر اثر سل همچون ۳۰۰ هزار مبتلا به ویروس HIV فوت كرده اند كه در گروه ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جهان بشمار می رود. همینطور هر سال حدود ۵۰۰ هزار نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری مالاریا جان خویش را از دست می دهند كه بیشتر آنان از نوزادان و كودكان آفریقای سیاه هستند.