آیت الله علوی گرگانی تأكید كرد؛ ضرورت نظارت بیشتر بر تولید مواد غذایی برای كاهش بیماری ها

آنی غذا: یكی از مراجع تقلید شیعیان اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، مواد اولیه كه برای تولید غذا بكار می برند باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انكولوژی كه در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین مرحله درباب بیماری سرطان پیشگیری است.
وی با اشاره به اینكه در مورد پیشگیری باید متخصصانی وجود داشته باشند كه كمك كنند، اضافه كرد: در مرحله پیشگیری بار اصلی بر دوش همین متخصصان است كه باید برای كاهش این بیماری و پیشگیری از وقوع آن طرح ها و راه كارهایی عرضه كنند.
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینكه بسیاری مشكلات و بیماری ها از پرخوری و معده ناشی می شود، اظهار داشت: طبق دستور رسول خدا باید در خوردن و آشامیدن مراعات كرد و از اسراف پرهیز نمود تا گرفتار بیماری ها نشویم.
وی بیان كرد: نكته مهم دیگر كه باید رسیدگی شود تغذیه مردم است و برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، مواد اولیه كه برای تولید غذا بكار می برند مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.
آیت الله علوی گرگانی اضافه كرد: در آخر باید بیاندیشیم تا برای كسانی كه گرفتار این بیماری شده اند چه باید انجام دهیم تا علاوه بر بهبود بیماری هزینه های درمان را هم كاهش دهیم.
وی ابراز كرد: لازم است تا با تشویق و ترغیب خیرین به حل این مسئله و مشكلات مالی آن كمك كرد.
این مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: هر دردی راه علاج دارد و گرچه طب سنتی خوب است اما در بعضی امراض چون سرطان بهتر است تا از همان طب جدید بهره گرفت.
افزایش بیماری سرطان در كشور
رئیس انجمن رادیوتراپی انكولوژی باز در این دیدار اظهار داشت: افزایش و شیوع چشمگیر سرطان در ده پارسال را شاهد می باشیم كه از ۵۰ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر موارد جدید رسیده است و این غیر از ۶۰۰ هزار نفری است كه در حال درمان قرار دارند.
محمدرضا قوام نصیری با اشاره به اینكه سرطان بیماری است كه مسائل جنبی زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی دارد، اظهار داشت: سرطان بیماری است كه در سال های اخیر شیوع آن افزایش یافته و پیش بینی میگردد كه در ده سال آینده دو برابر شود و اساسا این بیماری هزینه هنگفتی را بر سیستم سلامت تحمیل می كند.