تاثیر منفی آلودگی هوا بر هوش شناختی

آنی غذا: نتایج یك تحقیق نشان داده است كه آلودگی هوا به ˮهوش شناختیˮ افراد صدمه وارد می نماید. ˮهوش شناختیˮ به هوش طبیعیِ افراد یا حیوانات مربوط به مغز اشاره دارد كه به عملكرد بیولوژیكی لازم برای انجام یك فعالیت هوشمندانه كمك می نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بررسی ها از آن حكایت می كند كه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند تاثیرات مخربی را بر هوش شناختی افراد داشته باشد.

همچنین متخصصان بر این باروند كه تاثیر منفی آلودگی هوا با افزایش سن بیشتر شده و تاثیر آن در مردانی با میزان تحصیلات پایین شدیدتر است.

گروهی از متخصصان چینی و آمریكایی برای مدت چهار سال مهارت های زبانی و ریاضی ۲۰ هزار نفر را در چین مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته آنها نتایج بدست آمده می تواند تمام جهان را در برگیرد چون كه بیش از ۹۱ درصد جمعیت جهان در معرض آلودگی هوا قرار دارند. آلودگی هوا كه قاتل نامرئی شناخته می گردد سالانه مرگ حدود هفت میلیون انسان را در جهان به دنبال دارد.

محققان مشاهده نمودند تاثیر آلودگی هوا بر نتایج تست های زبانی به خصوص با افزایش سن و در مردانی با میزان تحصیلات پایین، عمیق تر است.

به گزارش شبكه خبری بی بی سی، همینطور آلودگی هوا خطر بیماری های پیش رونده از قبیل آلزایمر و دیگر اشكال زوال عقلی را بالا می برد.