سل در كانون توجه نشست بعدی سازمان ملل

آنی غذا: سل نخستین بیماری كشنده جهان در بین بیماری های عفونی است اما توجهات جهانی به ایدز و ویروس HIV و عدم دریافت بودجه كافی، روند مقابله با این بیماری را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، ماه آینده و همزمان با حضور رهبران جهان در نشست سازمان ملل از آنان درخواست خواهد شد تا نسبت به ریشه كن كردن بیماری سل تا ۲۰۳۰ و اختصاص ۱۳ میلیارد دلار در سال برای تحقق این هدف متعهد شده و روند كنونی را تغییر دهند.

با این حال اختلاف بین آمریكا و آفریقای جنوبی می تواند نخستین نشست تخصصی در مورد سل را كه در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك برگزار می شود، تحت الشعاع قرار دهد.

همچنین “بیل گیتس” كه با كمك های مالی خود اقدامات اساسی را جهت ارتقای سلامت عمومی در كشورهای فقیر انجام داده است در این نشست حضور خواهد داشت.

به گزارش ژاپن تودی، سال قبل سازمان بهداشت جهانی زنگ اخطار را به صدا درآورد و اعلام نمود: سل نخستین بیماری عفونی كشنده در جهان و نهمین عامل مرگ و میر است. همینطور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۷ میلیون نفر از ۱۰.۴ میلیون فرد مبتلا به این بیماری مزمن ریوی جان خویش را از دست دادند.