وزیر بهداشت مطرح كرد ارائه خدمات درمانی ایران در آذربایجان

به گزارش آنی غذا وزیر بهداشت با اشاره به همكاری ایران و آذربایجان در حوزه های دارو، درمان و تشخیص بیماری ها، اظهار داشت: در این سفر به همراه هیاتی از وزارت بهداشت از بخش های بهداشت و درمان این كشور بازدید خواهیم كرد.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر سید حسن هاشمی بعد از ورود به باكو – پایتخت جمهوری آذربایجان، سابقه روابط دو كشور را دیرینه دانست وگفت: پس از ملاقات سران دو كشور، اراده جدی برای ارتقای همكاری های مشترك در حوزه سلامت وجود دارد و در این سفر با وزرای مختلف جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو خواهیم كرد.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: تعدادی از شركت های بخش خصوصی ایران هم در این سفر حضور دارند كه زمینه گسترش همكاری های مشترك را بهتر از گذشته تعریف و تقویت خواهند كرد.
هاشمی با اشاره به اینكه روابط سیاسی و اقتصادی مشتركی از دوران گذشته بین ایران و آذربایجان وجود داشته است، اضافه كرد: خوشبختانه روابط دو كشور در حوزههای مختلف رو به گسترش است و امیدوارم كه این سفر هم در جهت ارتقای روابط دو جانبه و همكاری های مشترك در حوزه سلامت دو كشور، موثر باشد.
وزیر بهداشت در زمینه گسترش توریسم سلامت خاطرنشان كرد: مذاكرات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه كلی همكاری های مشترك بین ایران و آذربایجان انجام شده و در این سفر بر روی راهكارهای عملی پیشنهادی دانشگاه های علوم پزشكی شمال غرب كشور بخصوص دانشگاه علوم پزشكی تبریز با كشور آذربایجان كار خواهیم كرد تا به نتایج مفید و موثری در حوزه توسعه توریسم سلامت برسیم.
هاشمی از آمادگی ایران برای عرضه خدمات درمانی و تشخیصی توسط متخصصان ایرانی در آذربایجان اطلاع داد و اظهار داشت: برای این كار لازم است كه هماهنگی هایی بین وزراتخانه های جمهوری آذربایجان صورت گیرد تا این همكاری ها محقق شود.