محققان نروژی توصیه می كنند؛ مصرف روزانه آجیل برای حفظ سلامت قلب مفید می باشد

به گزارش آنی غذا، بر مبنای یک بررسی جدید از ۶۰ مطالعه، یکی از طریق های کاهش خطر بیماری قلبی، مصرف بیشتر آجیل و دانه ها است.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران منطقه اسکاندیناوی دریافتند که خوردن آجیل می تواند خطر حمله قلبی را کم کند.
«اریک آرنسن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اسلو نروژ، می گوید: «اگر هر روز یک مشت آجیل، یعنی حدود ۳۰ گرم، بخورید ۲۰ تا ۲۵ درصد خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی کاهش خواهد یافت. در مقایسه، بزرگسالان در کشورهای شمال اروپا بطور متوسط حدود ۴ گرم آجیل در روز می خورند. خیلی از آنها اصلاً آجیل یا دانه نمی خورند.»
به نظر می رسد بادام، پسته و گردو بهترین ها برای کاهش کلسترول هستند. با این وجود، پژوهشگران می گویند که هیچ مدرک قطعی برای سفارش انواع خاصی از آجیل نسبت به سایرین وجود ندارد.
آجیل تأثیر مفیدی بر سطح کلسترول خون دارد که برای جلوگیری از تجمع چربی در شریان ها باید کلسترول را پایین نگه داشت. آرنسن توضیح داد که تصلب شرائین، یکی از بزرگترین عوامل خطر برای حملات قلبی است.
این بررسی شامل حدود ۲ میلیون شرکت کننده بود. بااینکه پژوهشگران بررسی کردند که آیا خوردن آجیل خطر سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را می کاهد، اما نتایج آنقدر واضح نبود.
آرنسن اظهار داشت: «به نظر نمی رسد آجیل بر فشار خون تأثیر بگذارد. اما خوردن آجیل با بهبود سطح کلسترول مرتبط می باشد.»
وی در ادامه اضافه کرد: «به لطف این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز، می توانیم برآورد دقیق تری از اثرات واقعی ارائه نماییم. اثبات این که آجیل موجب کاهش سطح کلسترول می شود، توضیح معتبری به جهت اینکه چرا بین خوردن آجیل و خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی ارتباط وجود دارد، ارائه می دهد. ممکنست ترکیب اسیدهای چرب موجود در آجیل این نقش مفید را داشته باشند.»
آرنسن اظهار داشت: «اگرچه نمی توان از آجیل برای درمان کلسترول بالا استفاده کرد، اما ما معتقدیم که اثر آن به اندازه کافی قابل توجه است که بتوان از آن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بین جمعیت عمومی بهره برد.»