بررسی ها نشان می دهد؛ دارچین در بهبود یادگیری و حافظه موثر است

به گزارش آنی غذا، نتایج یک تحقیق نشان داده است که دارچین امکان دارد بر یادگیری و حافظه تاثیر مثبت بگذارد، اما تحقیقات بیشتری در این حوزه لازم است.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان در این مطالعه به بررسی ۴۰ مطالعه در مورد چگونگی تاثیر دارچین بر عملکرد شناختی پرداختند.
آنها دریافتند که مصرف دارچین امکان دارد یادگیری و حافظه را بهبود بخشد.
مطالعات نشان داده است که دارچین دارای فواید شناختی و خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و تعدیل کننده سیستم ایمنی است.
برخی مطالعات نشان می دهد که دارچین به صورت بالقوه دارای اثرات محافظت کننده عصبی، همچون در مقابل بیماری آلزایمر است.
به عنوان مثال، ترکیبی در دارچین معروف به سینامالدئید وجود دارد که از تجمع پلاک های آمیلوئید بتا در مغز جلوگیری می کند که یکی از علائم کلیدی آلزایمر است.
اخیراً محققان با متاآنالیز ۴۰ مطالعه، به بررسی اثرات دارچین بر عملکرد شناختی پرداختند.
آنها دریافتند که دارچین به صورت قابل توجهی عملکرد شناختی را که در چارچوب یادگیری و حافظه توصیف می شود، بهبود می بخشد.
برای شروع، محققان مطالعات در ارتباط با عصاره یا پودر دارچین را تحلیل و بررسی کردند.
در یک مطالعه بالینی، محققان دریافتند که جویدن آدامس دارچین به مدت ۴۰ روز بر حافظه نوجوانان تاثیر مثبت دارد. با این وجود، مطالعه بالینی دیگر، هیچ تغییر قابل توجهی در حافظه هنگام مصرف خوراکی گزارش نکرد.
اکثر مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که دارچین بر یادگیری و حافظه تاثیر مثبت دارد. با این وجود، یک مطالعه نشان داد که دارچین سبب کاهش یادگیری و حافظه کوتاه می شود.
در همین حال، یک مطالعه دیگر نشان داد که عصاره متانولی حاصل از پوست دارچین می تواند تولید آمیلوئید بتا را مهار کند.
سپس، محققان اجزای دارچین مانند اوژنول، اسید سینامیک و سینامالدئید را بررسی کردند.
آنها دریافتند که اوژنول به علت خواص آنتی اکسیدانی و توانایی آن در مهار پلاک های آمیلوئید، دارای اثرات محافظتی شناختی است.
آنها همینطور دریافتند که ترکیباتی به نام سینامالدئید و ترانس سینامالدئید دارای اثرات ضد مرگ سلولی و اثرات ضد التهابی هستند که از اختلالات شناختی در مدلهای حیوانی محافظت می کنند.
محققان خاطرنشان کردند که نتایج آنها وابسته به دوز نبود، به این مفهوم که هم دوز کم و هم دوز زیاد دارچین اثرات مثبتی را به همراه داشت.
دارچین دو نوع دارد: سیلان و کاسیا. هر دو می توانند مکمل های سالمی در رژیم غذایی فرد باشند، با این وجود، دارچین کاسیا حاوی سمی است که اگر زیاد از آن بخورید می تواند مضر باشد.
محققان اخطار می دهند مصرف مقادیر زیاد دارچین کاسیا می تواند به عملکرد کبد صدمه برساند، خطر ابتلاء به سرطان ریه، کبد و کلیه، تداخلات دارویی را به علت مقادیر بالای کومارین افزایش دهد. همچنین، خوردن بیش از اندازه دارچین از هر نوع یک دفعه سبب سرفه و مشکل در تنفس می شود چونکه بافت بسیار ظریف ادویه می تواند در واکوئل های ریه گیر کند که این مساله برای افراد مبتلا به آسم نگران کننده است.