وزیر بهداشت: درس خواندیم، متخصص شدیم و تکلیف است به مناطق محروم خدمت نماییم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروزه مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یکایک ما و بدون فعالیت بانوان نمی توانند تبدیل به منطقه برخوردار شوند، اظهار داشت: اگر درس خواندیم و متخصص شدیم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت نماییم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در همایش بانوی طبیب، اظهار داشت: اهمیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در این است که این میلاد در روزهایی صورت گرفت که جاهلیت عرب هیچگونه ارزشی برای زن قائل نمی شد، اما در آن جامعه بسیار تاریک و در دنیای عرب جاهلی، میلاد نوری صورت گرفت که تا امروز الگوی مسلمانان جهان است. مهم ترین شاخصه حضرت فاطمه (س) هم تعلیم و تربیت و هدایت بشری بود. الگوهایی که در تربیت فرزندان داشتند، ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی، عفاف، شفقت، ایثار، مقام رضا و صبر، استواری در مقابل ستم، استواری از مقام ولایت تا پای شهادت و… از خصوصیات حضرت فاطمه (س) بوده است. تمام ابعاد یک انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) متبادر بوده است. وجود ملکوتی ایشان در عالم خاکی ظاهر شده بود و بعنوان یک زن انسان ساز بود که ایشان اگر خانم نبود، حتما یکی از انبیاء می شد.
وی ادامه داد: پس از انقلاب حضور خانم ها در تمام عرصه ها مشهود است و امروزه شاهد حجم بالای حضور زنان در عرصه های مختلف هستیم و امروزه کاملا زنان در جامعه فعالیت می نمایند. علیرغم توطئه ها و دروغ های دشمن، زنان کاملا در جامعه ما فعال می باشند. در سال ۱۳۷۱ به شوروی سفر کرده بودم که آنجا خانمی از من پرسید که خانم ها در ایران درس می خوانند؟، گفتم نه تنها درس می خوانند که در همه عرصه ها حضور دارند و استادند. انقدر دشمن سم پاشی کرده و دروغ گفته که چنین تفکری وجود دارد. در دفاع مقدس زنان هم در صحنه بودند، هیچ مجروحی بر زمین نمی ماند.
عین اللهی اظهار داشت: حوزه سلامت شاید بیشتر از حوزه های دیگر مفتخر به حضور بانوان توانمند، عالم، ایثارگر و فداکار است. حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت در کسوت های مختلف خانم ها هستند. ما یک دوران خیلی سخت کرونا را در دو سال گذشته داشتیم که خیلی از کشورها که ادعای پیشرفت دارند، در این دوران امتحان خوبی را پس ندادند. شاهد بودیم که در خیلی از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند. در حالیکه جامعه پزشکی و بخصوص بانوان سلامت در کشور ما در این ایام امتحان بسیار خوبی را پس دادند. من رئیس بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این فداکاری بودم. شاید حتی در هفته یک روز هم خانه نمی رفتند و ایثارگری می کردند. برخی از شهدای مدافع سلامت ما، از بانوان سلامت است که تا پای جان ایستادند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: ما امروز با پیروی از فاطمه زهرا (س) باید بدانیم که پشتیبانی از ولایت فقط با شعار نیست و باید عملا آنرا انجام داد. مبحث مهمی که در حوزه بانوان سلامت وجود دارد، درمان آلام مردم و خدمت دلسوزانه برای سلامت مردم است. امروزه عدالت مهم ترین مسئله است و شعار و برنامه ما هم طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که در این طرح بانوان نقش مهمی را برعهده دارند. امروزه متاسفانه مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یکایک ما و بدون فعالیت بانوان نمی توانند تبدیل به منطقه برخوردار شوند. اگر درس خواندیم و متخصص شدیم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت نماییم.
وی اظهار داشت: امروزه در برف و بوران مردم مناطق محروم برای برخورداری از خدمات سلامت، با مشکلات بسیاری مواجهند. خوشبختانه پس از انقلاب در رشته زنان و زایمان فقط خانم ها تخصص دارند و اگر قرار باشد این زنان فقط بخواهند عرضه خدمت شان را در شهرهای بزرگ انجام دهند، یک نمونه ای از ظلم است. افزایش جمعیت در ارتباط با جامعه است و باید کمک نماییم تا جمعیت در مناطق محروم، برخوردار و… افزایش یابد و بتوانیم با اقدامات مان مناطق محروم را برخوردار نماییم.
عین اللهی ضمن اشاره به اقدامات جهادی زنان فعال در حوزه سلامت، اظهار داشت: از کلیه همکاران و بانوان گرامی که در نظام سلامت فداکاری می کنند، قدردانی می کنم. به بانوان شهدای سلامت هم درود میفرستم.