گسترش محدودیت های کرونایی در نیوزیلند

به گزارش آنی غذا شیوع گسترده سویه مسری دلتا در سایر نقاط نیوزیلند علاوه بر شهر اوکلند، سبب گسترش محدودیت های کرونایی به دیگر نواحی این کشور شد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، با گسترش شیوع سویه دلتای کروناویروس در دیگر نواحی نیوزیلند علاوه بر شهر اوکلند، جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور محدودیت های کرونایی را در دیگر مناطق که شاهد شیوع گسترده این ویروس بوده اند، اعمال کرد.
طبق گزارش ها، ۳۲ مورد جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ امروز (یکشنبه) در اوکلند، بزرگترین شهر این کشور که از اواسط ماه آگوست میلادی در محدودیت های کرونایی به سر میبرد و دو مورد جدید مبتلا شدن به این ویروس در منطقه وایکاتو واقع در ۱۴۷ کیلومتری جنوب اوکلند، به ثبت رسیده است.
آردرن امروز اعلام نمود که بخش هایی از منطقه وایکاتو به مدت پنج روز در محدودیت های کرونایی به سر خواهند برد.
نیوزیلند در بین تعداد اندک از کشورهایی بود که موارد مبتلا شدن به کووید۱۹ را پارسال میلادی (۲۰۲۰) به صفر رساند و تا آخرین موج شیوع این بیماری در ماه آگوست میلادی امسال بدون هیچگونه مورد مبتلا شدن به این ویروس باقی ماند.
به قول آردرن، محدودیت های سختگیرانه کرونایی در نیوزیلند زمانی آخر می یابند که ۹۰ درصد از افراد حائز شرایط در این کشور به صورت کامل واکسینه شده باشند و این در حالیست که الان تنها ۴۶ درصد از جمعیت این کشور واکسینه شده اند.
همینطور کریس هیپکینز، مسئول ستاد مقابله با کووید۱۹ در نیوزیلند امروز اعلام نمود که واکسیناسیون کامل برای شهروندان غیر نیوزیلندی که از یک نوامبر سالجاری (ماه آینده میلادی) وارد این کشور می شوند، الزامی خواهد بود.
به گزارش آنی غذا به نقل از روزنامه گاردین، شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند هم امروز اعلام نمود که مسافران پروازهای بین المللی این شرکت هواپیمایی ملزم به واکسینه شدن کامل در مقابل کووید۱۹ خواهند بود.

منبع: