نخستین جلسه مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و کرونا انجام شد

آنی غذا: نخستین جلسه همفکری و هم افزایی مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و مقابله با کرونا در مساجد و هیئات مذهبی با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی و مبلغین مذهبی اجرا شد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، نخستین جلسه همفکری و هم افزایی مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و مقابله با کرونا در مساجد و هیأتهای مذهبی و با هدف ارائه راهکارهای طب اسلامی و سنتی در ارتباط با پیشگیری و درمان بیماری کرونا شامگاه چهارشنبه در مسجد النبی (ص) اراک اجرا شد.
در این جلسه حجت الاسلام عبداللهی با موضوع سلامت جسمی و روانی در آینه آیات و روایات و دکتر مهدی صالحی با موضوع راهکارهای طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا به سخنرانی پرداختند.
تغذیه یکی از امور زیربنایی در تعالیم اسلامی است
حجت الاسلام دکتر عبداللهی اظهار نمود: بعضی امور در اسلام حالت زیربنایی دارند و بقیه امور بر روی آنها سوار می شوند. تغذیه در اسلام چنین جایگاهی دارد و تاکید فراوان ائمه معصومین بر تغذیه سالم نشان از اهمیت زیاد آن دارد. هم در قرآن و روایات تغذیه مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: ما بعنوان کسانی که ناشر کلمات و مباحث ائمه معصومین هستیم باید سبک تغذیه صحیح را از بیانات ایشان استخراج نماییم و به مردم ارائه نماییم. در روایات تاکید شده که هیچ مرضی نیست مگر آنکه درمان آن بیان شده است.
دکتر صالحی متخصص طب سنتی در ادامه این جلسه بیان کرد: بیماری کرونا بسیار پیچیده و خطرناکست و باید بصورت همه جانبه با آن برخورد شود ضمناً ما اگر صحبت از طب سنتی می نماییم به مفهوم تقابل با طب رایج نیست.
وی با تاکید بر رعایت تدابیر بهداشتی نظیر زدن ماسک و واکسن اظهار داشت: با یکسری کارهای ساده می توان به بهبود شرایط کرونا کمک کرد. با اهمیت ترین مسئله پیشگیری است. مسئله بعدی اهمیت سبک زندگی است که بنا بر آن باید برخی از رفتارها را اصلاح نماییم.
اضطراب و استرس احتمال ابتلاء به بیماری را افزایش می دهد
صالحی اضافه کرد: اضطراب و استرس به جریان درگیری کمک می نماید و از سویی بحث دعا و توسل مغفول است. دعا درمانی در خارج از کشور هم به کار گرفته می شود و جواب می دهد. مردم باید اهمیت دعا و توسل را بدانند برای اینکه دعا و توسل اعتماد به نفس را در مقابله با این بیماری بالا می برد.
این متخصص طب سنتی با اشاره به این که تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت بسیاری دارد، اظهار نمود: خواب کافی و تغذیه کافی نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن رعایت این موارد سفارش می شود: رفع یبوست بسیار مهم بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می نماید. شستشوی بینی با آب و نمک تأثیر بالایی دارد برای اینکه مجاری ورود کرونا از بینی و دهان است.
صالحی در آخر اشاره کرد: هیچکدام از این موارد بعنوان درمان و پیشگیری قطعی نیست و هدف اصلی در پزشکی سنتی و مدرن این است که درگیری را کمتر نماییم نه این که به صفر برسانیم. در کنار رعایت پروتکل ها استفاده از تدابیر طب سنتی اهمیت زیادی دارد و می تواند در بستر جامعه به مردم کمک جدی کند.
گفتنی است در آخر این جلسه از صندوقچه روضه خانگی که با تلاش جامعه ایمانی مشعر و فروشگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی ماهد تهیه شده است، رونمایی گردید.

منبع: