تازه ترین آمار جهانی پاندمی کرونا

آنی غذا: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تا حالا به ۲۲۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۹۸ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری نیز تأیید شده است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، همین طور ۲۰۵ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۹۶۳ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تا حالا بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۲.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۱ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۴ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۲ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۰ هزار و هند با بیش از ۴۴۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۹۸ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۲، ۹۰۰، ۹۰۶ ۶۹۱، ۸۸۰ ۲ هند ۳۳، ۴۷۸، ۴۱۹ ۴۴۵، ۱۶۵ ۳ برزیل ۲۱، ۲۳۹، ۷۸۳ ۵۹۰، ۷۸۶ ۴ انگلیس ۷، ۴۲۹، ۷۴۶ ۱۳۵، ۲۰۳ ۵ روسیه ۷، ۲۷۴، ۹۲۸ ۱۹۸، ۲۱۸ ۶ فرانسه ۶، ۹۵۵، ۳۳۳ ۱۱۶، ۰۳۰ ۷ ترکیه ۶، ۸۴۷، ۲۵۹ ۶۱، ۵۷۴ ۸ ایران ۵، ۴۲۴، ۸۳۵ ۱۱۷، ۱۸۲ ۹ آرژانتین ۵، ۲۳۹، ۲۳۲ ۱۱۴، ۴۲۸ ۱۰ کلمبیا ۴، ۹۴۱، ۰۶۴ ۱۲۵، ۸۹۵ به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر طبق آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: