جدید ترین آمار جهانی مبتلایان و قربانیان كرونا

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۱۹۶ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۹۵ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده و همینطور ۱۷۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۶۶ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بر مبنای آمارهای جهانی آمریکا با بیشتر از ۳۵.۴ میلیون مبتلا و بیشتر از ۶۲۸ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۱.۵ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۷ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۵۵۳ هزار و هند با بیشتر از ۴۲۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۳۵، ۴۸۷، ۴۹۰ ۶۲۸، ۰۹۸ ۲ هند ۳۱، ۵۲۸، ۱۱۴ ۴۲۲، ۶۹۵ ۳ برزیل ۱۹، ۷۹۷، ۵۱۶ ۵۵۳، ۲۷۲ ۴ روسیه ۶، ۱۹۵، ۲۳۲ ۱۵۶، ۱۷۸ ۵ فرانسه ۶، ۰۵۴، ۰۴۹ ۱۱۱، ۷۳۵ ۶ انگلیس ۵، ۷۷۰، ۹۲۸ ۱۲۹، ۴۳۰ ۷ ترکیه ۵، ۶۶۰، ۴۶۹ ۵۱، ۱۲۴ ۸ آرژانتین ۴، ۸۹۱، ۸۱۰ ۱۰۴، ۸۲۲ ۹ کلمبیا ۴، ۷۵۷، ۱۳۹ ۱۱۹، ۸۰۱ ۱۰ اسپانیا ۴، ۳۹۵، ۶۰۲ ۸۱، ۳۹۶ برپایه این لیست، روسیه و فرانسه هر یک با گذشتن از مرز شش میلیون مبتلا، هم اکنون دو رکورددار شمار مبتلایان در قاره سبز (اروپا) محسوب می شوند.
روسیه هم با گذشتن از آمار ۱۵۶ هزار قربانی تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، برپایه آمار فوق هم اکنون در ۳۱ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، ایران، آلمان، اندونزی، لهستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، شیلی، عراق، فیلیپین، کانادا، بنگلادش، بلژیک، سوئد، رومانی، مالزی و پاکستان هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

منبع: