تاكید سازمان جهانی بهداشت بر لزوم مهار سویه های جدید كرونا

به گزارش آنی غذا سازمان جهانی بهداشت (WHO) با عنایت به گسترش سویه های مسری تر کروناویروس تصریح کرد: به منظور پیشگیری از افزایش مجدد موارد مبتلا شدن به کووید-۱۹ اقدامات دقیقی را در نظر گرفته و اجرا کنید.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، از آنجائیکه تعداد کشورهای بیشتری شیوع انواع مسری تر بیماری کووید-۱۹ را تایید نموده اند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه دستورالعملی را برای کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا صادر کرد تا اقدامات دقیقی را در ارتباط با بهداشت عمومی و اجتماعی گسترش داده و اجرائی کنند و همین طور بمنظور جلوگیری از بروز یک موج دیگر، روند واکسیناسیون کروناویروس را سرعت بخشند.
“پونام ختراپال سینگ” مدیر منطقه جنوب شرقی آسیا در سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: باید بطور پیوسته کوشش های خود برای آزمایش، ردیابی و قرنطینه افراد آلوده به کروناویروس را تقویت نماییم. همین طور اجرائی شدن مداخلات اجتماعی مانند رعایت فاصله فیزیکی، بهداشت دستها و استفاده صحیح از ماسک ضروری می باشد. این اقدامات باید بطور کامل و برای دوره زمانی طولانی تری در مناطقی اجرائی شود که با انواعی از ویروس که از قابلیت انتقال بیشتری برخوردار می باشند، مواجهند.
طی روزهای گذشته، مالدیو و میانمار مواردی از مبتلاشدن به سویه های نگران کننده ویروس که قبل از این در بنگلادش، هند، اندونزی، نپال، سریلانکا، تایلند و تیمور شرقی تایید شده بود، گزارش کرده اند.
به گزارش آنی غذا به نقل از هندوستان تایمز، شیوع سویه های نگران کننده در کنار از سرگیری کارهای اقتصادی و اجتماعی به افزایش موارد مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ در جهان منجر گردیده است.

منبع: