كرونای انگلیسی جوان ۲۷ ساله قمی را گرفتار كرد

قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: امروز تست ویروس کرونا جهش یافته یک بیمار بستری و یک بیمار سرپایی مثبت اعلام گردید که بلافاصله از نظر رهگیری و تست گیری کارهای لازم انجام شده است
دکترمحمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع)عنوان کرد: امروز تست ویروس کرونا جهش یافته یک بیمار بستری و یک بیمار سرپایی مثبت شد که بلافاصله از نظر رهگیری و تست گیری کارهای لازم انجام شده است و کمیته واکنش سریع نیز تشکیل شد.
وی با اعلان اینکه در اسرع وقت رهگیری، قرنطینه و تست اطرافیان این دو نفر را دنبال می نماییم، اظهار نمود: پروتئین s ویروس جهش یافته، گرفتار جهش شده است که قدرت چسبندگی و سرایت آن بالا است همین طور مرگ و میر بالایی را نیز به همراه دارد.
قدیر با اشاره به اینکه یک نفر ۷۲ ساله و نفر دوم ۲۷ ساله است، بیان کرد: هردو بیمار قمی هستند که یکی از آنها به سفر رفته و دیگری نیز از میهمانان استقبال کرده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: سیستم شبکه بهداشت به شکل پویا در حال فعالیت است اما تمرکز مان به بیماریابی بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نگران هستیم که اگر به شکل شدید برخورد نشود مشکلات بیشتر شود، اضافه کرد: تشدید محدودیت ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه، و مصوب شدن غیر حضوری شدن مدارس از نکاتی است که نبال شده است. در ای زمینه باتوجه به قدرت این ویروس رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع خانوادگی و… را تاکید می نماییم.