خطر انتقال كرونا در عابربانك ها و سفارش های وزارت بهداشت

آنی غذا: سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه استفاده از عابربانک در دوران شیوع کووید-۱۹ سفارش هایی را ارائه داد.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: دستگاه های خودپرداز یا عابربانک ها به سبب مراجعه و استفاده زیاد افراد از آن می توانند عامل مهمی در انتقال ویروس کووید-۱۹ باشند. بدین سبب درخواست ما از مردم این است که تا حد امکان امورات بانکی خودرا به صورت اینترنتی و بوسیله نرم افزارهای قابل نصب بر روی گوشیهای تلفن همراه انجام دهند.

وی اضافه کرد: همین طور در صورت نیاز به استفاده از دستگاه های خودپرداز سفارش می شود، قبل و پس از مراجعه به آنها دست های خودرا با آب و صابون بشویید و یا با محلول های ضدعفونی کننده، آنها را ضدعفونی کنید.

لاری افزود: در صورت ازدحام در مقابل دستگاه های عابر بانک، نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر اقدام نموده و اهتمام کنید در هنگام کار با این دستگاهها از دستکش های یکبارمصرف و یا دستمال کاغذی استفاده کنید و بعد از اتمام عملیات بانکی آنرا در سطل زباله در دار بیندازید.

وی همین طور اظهار داشت: در طول انجام عملیات بانکی هیچ گاه دست خودرا به بینی، چشم ها و دهان نزنید. همین طور لازم است در طول پروسه خروج و بازگشت به منزل، حتما از ماسک استفاده گردد.

منبع: