در گفت وگو با آنی غذا اعلام شد گرانی جزء فنی و خدمات هتلینگ پزشكی

آنی غذا: دبیر و رئیس دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت با اشاره به اینکه تلاش می نماییم تا پیش از آخر سال تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۰ را اعلام نماییم، در عین حال از رایزنی ها برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری اطلاع داد.

دکتر سید سجاد رضوی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۰ فعلا در کارشناسی است و هم اکنون واحدهای مختلف شامل بیمه ها، سازمان نظام پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و… در حال اعلام نظر و عرضه پیشنهادات شان در این حوزه هستند.

گرانی جزء فنی و خدمات هتلینگ پزشکی

تعرفه های پزشکی ۱۴۰۰ در انتظار تعیین تکلیف منابع

وی اضافه کرد: برای تعیین تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۰ باید ببینم که چه میزان منابع به این حوزه اختصاص داده می شود و سپس با عنایت به پیشنهادات حوزه درمان وزارت بهداشت و همچین با عنایت به گرانی که در خدمات هتلینگ و جزء فنی رخ داده، تصمیم گیری شود. بر این اساس فعلا واحدهای مختلف در حال اعلام نظر هستند و باید ببینیم که چقدر منابع در اختیار خواهیم داشت تا سپس جمع بندی ها در شورایعالی بیمه مطرح شود.

وضعیت بازبینی در تعرفه های ۹۹

رضوی با اشاره به اینکه ازاین رو فعلا پیشنهاد مشخصی در زمینه افزایش تعرفه های پزشکی سال آینده وجود ندارد تا بررسی ها نهایی شود، اظهار نمود: البته سازمان نظام پزشکی بحثی را مطرح نمودند در خصوص اینکه با عنایت به گرانی و تورم ایجاد شده، تعرفه های پزشکی سال ۱۳۹۹ هم مورد بازبینی قرار گیرند که این مورد در آذر ماه مصوبه شورایعالی بیمه بود تا همین سال جاری تعرفه ها در قسمت هتلینگ و جزء فنی مورد بازنگری قرار گیرد. بر این اساس قرار شد این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه مطرح و اقدامات در ارتباط با آن صورت گیرد که این اتفاق در حال انجام می باشد و باید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

تلاش برای اعلام تعرفه های ۱۴۰۰ تا پیش از آخر سال

وی افزود: البته میزان عددی این افزایش مشخص نمی باشد، اما قرار شد سازمان برنامه و بودجه با عنایت به میزان افزایش تورم و افزایش هزینه ها، در این حوزه پیشنهادی را به دولت عرضه کند که انشاالله پیش از آخر سال عرضه شود. همینطور تلاش می نماییم که تعرفه های پزشکی سال آینده را هم پیش از آخر سال ۱۳۹۹ اعلام نماییم.

رایزنی برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری

رضوی در ادامه صحبت هایش از رایزنی ها برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری اطلاع داد و اظهار داشت: در حال انجام اقدامات لازم برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم منتظریم که پیشنهادات از معاونت پرستاری و خانه پرستاری اعلام گردد و پس از آن جمع بندی کردیم و در شورایعالی بیمه مطرح نماییم.

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه هم می خواهد در این حوزه کمک نماید تا سال جاری تعرفه خدمات پرستاری را عرضه نماییم و باید این اقدام را انجام دهیم. تلاش می نماییم که سال جاری حتما مصوبه تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اعلام نماییم.

منبع: