تا شهریور سال آینده اجرایی می شود تولید ماهانه ۱۰ میلیون دز واكسن كرونا در یكی از شركت های داخلی

آنی غذا: یکی از شرکت های تولیدکننده واکسن کرونا مقرر است با با تکمیل فاز ۳ خط تولید خود تا اختتام شهریور ماه سال آینده ظرفیت تولید واکسن کرونا را به ۱۰ میلیون دُز در ماه ارتقا دهد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا دکتر حسن جلیلی. عضو هیات مدیره شرکت دارویی برکت در وبینار “بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران در تولید آن” اضافه کرد: شرکت ما از پلت فرم هایی است که با حمایت ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، کار تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن کرونا را انجام می دهد و در چند روز اخیر نخستین واکسن کرونا تولید شرکت وارد فاز بالینی شد و تزریق انسانی آن صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت ها و سایت مورد نظر برای تولید واکسن برمبنای ویروس غیر فعال با کمک متخصصان داخلی در شرکت شفافارمد بوجود آمد، اظهار نمود: سایت تولید واکسن در این شرکت در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار گرفته و فاز دوم آن که شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاه های تولید واکسن است نیز تا اواخر دی ماه نصب خواهد شد.
جلیلی افزود: با راه اندازی این فاز ظرفیت تولید ۱ تا ۲ میلیون دُز در ماه خواهد رسید، کار تکمیل فاز ۳ این پروژه نیز شامل ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته پیش شروع شده و قرار شده که ظرف ۹۰ روز آینده آماده شود.
وی ادامه داد: با تکمیل فاز ۳ تا اختتام شهریور ماه ظرفیت تولید واکسن کرونای این شرکت به ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید و تولید واکسن در کشور را افزایش خواهد داد.
عضو هیات مدیره این شرکت دارویی افزود: هم اکنون پلت فرم های دیگری از طرف ستاد اجرائی فرمان امام (ره) در دست اقدام است و چند ماه آتی یکی دیگر از پلتفرمهای تولید واکسن کرونا نیز وارد فاز مطالعات بالینی خواهد شد.

منبع: